structuurverf verwijderen

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hoi, ik ga binnenkort mijn (huur)woning verlaten. Helaas is mij verteld dat ik de structuurverf die op de wanden zit moet verwijderen. Heeft iemand tips om die zooi er vanaf te krijgen? Ik dacht zelf aan 'n (industri"ele) vlakschuurmachine. Kan dat? Welke moet ik dan huren? Stucadoren is voor mij geen optie, kost 30 Euro/m2 (heb 50 m2!) ... dus help help help! reageer op deze site

...... bedankt!
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Het ligt eraan hoe dik de structuur is.
is het een fijne korrel of zitten er zulke dikken uitstulpingen aan dat je je jas eraan kunt hangen?
Vaak gaat het goed als je met een harde klinker over de structuur heen schuurt.
Dit geeft niet zoveel stof als een schuurmachine.
is de structuur echt dik dan is het beste advies om het toch te laten stucadoren of met de nieuwe eigenaar het op een accoordje gooien.

suc6
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
bedankt voor je reactie. de structuur is fijn, zo'n 2 tot 4 mm max. is er speciaal schuurpapier in de handel om dit te lijf te gaan? thanx
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Hoi Snail,

Het beste wat je kunt gebruiken is gewoon een kleine ruwe hardgebakken straatklinker.
Dit werkt veel gemakkelijker dan schuurpapier en geeft minder stof.
Doe een handschoen aan, pak de klinker beet en maak ronddraaiende bewegingen over je stucwerk.
Regelmatig de klinker "uitkloppen" en je kunt weer verder.
Je zult zien dat dit niet zo arbeidsintensief is als het lijkt.
Tevens krijg je hierdoor niet zoveel onregelmatigheden als met een schuurmachine, waardoor de volgende bewoners daar weer over zitten te zeiken. :) Good luck
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
ook een oplossing is om het met afbijtmiddel voor verf te proberen . Sommige gevallen gaat dat goed en snel zonder de ondergrond te beschadigen . Denk wel aan goede handschoenen en als je de muur daarna weer zou moeten texen goed nawassen met ontveteer ivm de parafine die afbijtmiddel nalaat. grtz
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Ik zou het een proberen met een afstoomapparaat, dit gaat wel iets minder snel als bij behang maar het moet lukken. succes.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 0
M 1
A 1
A 4
A 4

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan