afvoerbuis lekkage - In afvoer buis geboord

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik ging een gat boren in mijn betonnen plafond in de woonkammer/keuken, om zelfgemaakte afzuigkap te hangen en ben door een afvoerbuis in gegaan. Als gevolg dat ik lekkage heb in de woonkamer/keuken. Help a.u.b.
hoe kan ik het oplossen.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Oef..
Ik neem aan dat het hier om een 40/50mm afvoerleiding gaat die van een badkamer afkomt ?
Volgens mij zijn er twee oplossing namelijk:
1- Gat groter uitkappen/uitboren zonder de leiding nog verder te beschadigen. Daarna de leidingen aan elkaar verbinden met twee nieuwe stukken buis, deze moeten in elkaar kunnen schuiven omdat je anders nooit een nieuwe buis tussen de twee oude buizen in krijgt. Hou hierbij rekening dat de buizen goed schoon zijn voordat je ze gaat verlijmen. Nadeel is wel dat de afzuigkap ergens anders moet komen hangen en dat het gat in de vloer weer dichtgestort moet worden, eventueel opniew bewapenen.
2- De leiding omleggen zodat de defecte leiding niet meer gebruikt wordt. Afzuigkap hangen in het al gemaakte gat en klaar is kees. Voorwaarde is dan wel dat de leiding omgelegt kan worden, dit kan alleen jij momenteel beoordelen.
Succes.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hoe groot je afvooerbuis is maakt niet veel uit.
Als je geen plaats hebt of wanneer er geen mogelijkheid bestaat om de afvoer te repareren d.m.v. een verbindings mof,
heb je ook nog de mogelijkheid om een stuk van de zelfde diameter afvoer buis door midden te zagen zodat je twee helften hebt.

Verlijm deze en plaats hem over het gat, hou er wel rekening mee dat je genoeg overlapt, en het reparatie stuk en de afvoer buis samen verlijmt.
Hou dit dan eninige tijd vast zodat de lijm uitgehard is, dit gaat toch vrij snel met pvc lijm.

Kleine openingen in een betonnen vloer hoef je niet opnieuw te bewapenen.

suc6
 
  • #4

Alex Metz

New member
Hoi, ik had het zelfde. Een gat in het plafond geboord in de afvoer in het beton. Darn! Dan ben je helemaal "screwed"!

Een gat midden in een verloop geboord.Afvoer buis van de wasbak en de wasmachine. Ik heb het opgelost. Eerst beton weghakken. Kiezel voor kiezel! Tot rondom het gat vrij is. Je de afvoer ziet.

Daarna Polyester repair van Albastine. Hiermee maken ze gaten in boten, surfplanken ect.. Dit werkt ook met kunstof. Pvc is kunststof. Het is een tweecomponten hars met glasvezel. Dat plakt als een gek! Voorwaarde is dat pvc pijp natuurlijk we goed schoon is. En droog! Heel belangrijk! Dit is echt heftig goedje. Binnen 20 minuten hard. Ik had van de glasvezel en soort prop gemaakt. in de hars gedompeld. Prop erin. Glasvezel over de zijkant van het gat. Daarna met kwast goed ingesmeerd! Dat het overal dekt!

Het gat zat in de verloop. Van klein naar groot. Dus er kan zich geen vuil op hopen. Anders beter geen prop gebruiken maar volgens de gebruiksaanwijzing van Albastine. Glasvezel met hars over het gat heen leggen. Net als een fietsbandreparatie. Ik moest wel een prop gebruiken!

Beide handen zaten helemaal onder Albastine tuig. Kreeg het er bijna niet af. Vingers gingen aan elkaar plakken. :( Snel wasbenzine gebruik! Dat werkte niet. Daarna speciale zeep met zand erin. Drumex of zo! Dus ik heb me handen nog schoon weten te houden. BTW Die zeep met zand erin erg handig om in huis te hebben.

In drie dagen tijd heb ik het weten op te lossen. :) Pak voor het beton een klopboor. Die kan je op alleen kloppen zetten. Dan een beitel erin en voorzichtig, beetje voor beetje beton weghalen. ! Geen dure oplossing! Pfff.. Anders had ik de halve badkamer moeten slopen! :(

Groet,

Alex Metz
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 1
A 3
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan