Gaskachel maakt keihard brommend geluid

  • #1

shougamerde

New member
Zou alstublieft iemand mij kunnen helpen want ik ben zo ongeveer ten einde raad. Ik woon sinds vorig jaar september in een woning waar alleen een gaskachel aanwezig is. Sinds ongeveer een maand nadat ik voor het eerst de kachel aanstook begon de hij raar te doen. Eerst begint hij plotseling te bonken en dat wordt steeds harder en sneller totdat hij keihard begint te brommen. Dit maakt zo'n verschrikkelijk hard geluid dat ik me iedere keer als de kachel het weer doet me dood schrik. Als dat gebeurd draai ik dan altijd zo snel mogelijk de gaskraan dicht omdat ik bang ben dat er iets gaat ontploffen (zo klinkt het althans). Nu is er al een aantal keren iemand voor langs geweest en zij zeggen dat er niks aan de hand is. Maar dit kunnen ze niet met alle zekerheid zeggen omdat die kachel dat geluid plotseling maakt en natuurlijk nooit als er eens een monteur aanwezig is. Als ik het uitleg dan begrijpen die monteurs ook nooit waar ik het over heb. Ze hebben de kachel ook laatst meegenomen voor onderzoek en daar bleek ook uit te komen dat er niets aan de hand was. Maar de kachel maakt dat keiharde geluid nog steeds, en je kunt het onmogelijk negeren. Ik maak me toch zorgen of het echt niet gevaarlijk is want het klinkt zo hard, dat dit echt niet goed kan zijn. Is hier misschien iemand die dit ook heeft meegemaakt of hier verstand van heeft? Ik hoop dat diegene me verder zou kunnen helpen want ik weet niet meer zo goed wat ik hier nog tegen kan doen. Alvast bedankt!

Gr.
 
  • #2

Niek

New member
is de rookkanaal ook wel eens schoon gemaakt (zit er geen vogelnest of iets dergelijks in)
 
  • #3

baselectra

New member
de brander krijgen teveel of te weing lucht bij de brander inspuiter,kwestie van afstellen door een vakman
 
  • #4

verlaantje

New member
je kunt even kijken of het brander bed nog heel is en niet geschuurd
bij mijn ouders was hij ook geschurd en makten hij ook heel veel herrie
 
  • #5

tiho

Klus expert
het is meer als 2 jaar terug verlaantje :wink:

Zal wel opgelost zijn.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan