Dakgoot van zink repareren

  • #1

pieterdoets

New member
Hallo,

Wil mijn dakgoten op sommige plaatsen repareren ivm met scheurtjes in het zinkwerk.
Nu heb ik laatst gehoord dat je er spul voor hebt wat je in de goot smeert,
weet iemand dit en heeft iemand er ervaring mee?
Of kan ik er eventueel bitum wat je op een dak plakt in plakken.

Gr, De Witte.
 
  • #2

marcel

New member
Goot uitplakken met stroken bitumen kan....
Goot uitsmeren met reparatie-spul kan ook...
Zelfs de scheuren afplakken met speciale reparatieband kan....

Maar het blijven allemaal lapmiddelen die de vervanging van de
goot hooguit een paar jaar kunnen uitstellen..
Wat je maar wilt..
 
  • #3

pieterdoets

New member
Merci voor je reactie, dat het uitstel is voor vervangen begrijp ik maar zit effe krap bij kas, we gaan het proberen.
Alvast bedankt.
 
  • #4

dasco

New member
Het zijn inderdaad lapmiddelen. De prijzen voor zinken dakgoten en aanverwante artikelen voor de DOE-HET-ZELVER staan op zinkenkoper.nl Daar kun je uitrekenen hoeveel geld je kwijt bent aan materialen. Misschien dat het wel mee valt qua prijs. Mocht je ervoor kiezen om toch de goot te vervangen en je kunt niet zelf solderen, maar je kunt het wel zelf monteren, dan kun je bij zinkenkoper.nl een prijs voor een complete in-elkaar-gezette goot aanvragen. Goten, beugels en eventueel regenpijp worden gratis thuis bezorgd!

Veel succes!
 
  • #5

Case

New member
Ik wil mijn zinken dakgoot ook repareren i.v.m. enkele kleine scheurtjes en het dun worden van het overige zink. Vroeger had je epoxy met vezels, die je over de volledige goot aanbracht, waardoor weer een sterke goot ontstond die zijn vorm behield. Ik kan het op internet echter niet vinden. Weet iemand of dit nog bestaat en wat het resultaat is na enkele decennia?
 
Thread starter Similar threads Replies Date
J 1
B 0
T 1
K 3
J 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan