wanden schilderen, verschillend materiaal, latex of lak

  • #1
A

Anonymous

Guest
Dag kluskoningen!

Ik wil mijn (nieuwe) kamer schilderen. Nu is het 'probleem' dat de muren niet van vloer tot plafond van hetzelfde materiaal zijn. De muren vanaf de grond tot 1.45 m. hoog zijn van een soort onbewerkte betonachtige (?) blokken en dan komt het schuine dak dat van onbewerkte platen hout is. Kan ik overal gewoon met latex tegenaan? Of moet ik echt eerst het hout gronden met grondverf voor hout, en dan met lak er overheen (het is nogal een oppervlak) en dat betonnerige eerst met voorstrijk (?) en dan met latex? Het liefst doe ik alles met hetzelfde, maar kan dat wel?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
oh ja.. volgens mij is het trouwens toch geen beton (het krast namelijk heel makkelijk) dus misschien is het wel gips achtig.. maar wel dus blokken.. snappen jullie het nog?
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
De muren zijn waarschijnlijk van gasbeton blokken gemaakt. En dan dat houten plafond... Ik zou het eerst bekleden met gipsplaten en vervolgens zowel muren als het plafond in één keer láten stucadoren (roodband of geelband) en dan kun je altijd nog gaan schilderen met latex (dan wel eerst voorstrijken). Het wordt nl. absoluut NIET mooi als je gasbeton blokken en een houten plafond gaat latexen.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
H 0
J 0
B 1
D 0
A 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan