problemen met mijn vloerverwarming

  • #1
A

Anonymous

Guest
3 jaar geleden kocht ik een huis waarbij de vorige eigenaar "vergeten" is een probleempje te vermelden:

Ik heb ernstige problemen met mijn vloerverwarming; indertijd bij de bouw van mijn huis in 1986 is bezuinigd op de kwaliteit van de buizen die in de vloeren werden verwerkt. Resultaat is zuurstof die door de buis heen dringt en zodoende de ketel en pompen snel laten corroderen.
Waarschijnlijk moet er een nieuwe (RVS) warmtewisselaar tussen om het water van de vloerbuizen en dat wat door de ketel gaat van elkaar te scheiden. Ook zouden de buizen schoongespoeld en gecoat moeten worden. Via, via heb ik hier al het een en ander over gehoord. Er is zelfs een bedrijf dat het kan doen maar dat is schreeuwend duur.
Is er iemand die mij goede tips kan aanreiken, wat ik zelf kan doen?
Helaas is kennis van CV niet mijn sterkste kant. Het liefst zou ik de hele boel in een keer er uit gooien en vervangen. Daar heb ik op dit moment echter niet het geld voor.


Tips zijn van harte welkom!!!!

(Ik ben bang dat de hele ketel het begeeft en dan letterlijk in de kou zit met vrouw en kinders)
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
je geef te weinig info, want wordt de vloer wel warm , hoe oud is je ketel en heb je ook nog gewone radiatoren in huis hangen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan