vloerverwarming wordt niet meer warm

  • #1

martin n

New member
hallo allemaal,

Mijn vloer wil niet meer warm worden!!
De leiding tot aan het verwarmingsblok is warm, een enkele keer loopt de temperatuur op tot zo n 35 grd en loopt gelijk weer terug naar ongeveer 20 grd.-de leidingen die de vloer ingaan worden warm maar de retour leidingen niet-
Ik heb de thermostaatkraan weggenomen en het pennetje met een griptang ingedrukt maar het effect is het zelfde
De pomp draait op stand 3 en maakt niet bijzonder veel herrie, bij het dicht draaien van 1 van de 2 groepen hoor je een lichte ruis wat naar mijn idee aangeeft dat de pomp draait.
Zou het regelblok intern niet goed werken met het bijmengen van warm water?? hoe werkt dit eigelijk??

wie o wie weet hier iets van??

groeten, Martin
 
  • #2

marcel

New member
Pomp kan defect zijn, maar verstopping is waarschijnlijker...
Komt vaker voor, wanneer er niet-difuusdichte leidingen zijn gebruikt voor de vloerverwarming. Deze kunnen na verloop van tijd dichtslibben.
Flink doorspoelen helpt wel, maar tijdelijk.
 
  • #3

martin n

New member
oke, zover ik weet zou het difuusdichte leidingen zijn, maar ondertussen is de installatie 16 jaar oud en is de cv ketel tusentijds vervangen waarbij op het laatst veel water bijgevuld moest worden.
heb komend weekend dus iets te doen!

alvast bedankt, groeten, Martin
 
  • #4

martin n

New member
leidingen heb ik doorgespoeld, naar mijn idee niet verstopt, pomp uit elkaar gehaald, waaier onbeschadigd en pomp loopt geruisloos.
wat mij opvalt is dat verdeler temperatuur oploopt maar als de cv-ketel uitschakelt omdat ingestelde kamertemperatuur is bereikt de verdeler temperatuur gelijk terug zakt naar ongeveer 22 grd.
CV ketel: Remeha avanta en Honeywell Chronotherm 3 kamerthermostaat

Mooiste zou zijn dat dan de vloerverwarmingspomp ook uitschakelt zodat er geen koud water rondgepomp gaat worden.
Wat zou ik hiervoor kunnen gebruiken?

groeten, Martin
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan