houten blad voor ijzeren tafel

  • #1

dafna

New member
wij hebben een buro van ijzer met een leren blad, dit leren blad hebben wij eraf gehaald en willen wij vervangen voor een houten blad. Hoe kun je dit hout het beste bevestigen? en hoe dik moet dat dan minimaal zijn.

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
 
  • #2

lensink.dirk

New member
dafna":29r1hqu9 zei:
wij hebben een buro van ijzer met een leren blad, dit leren blad hebben wij eraf gehaald en willen wij vervangen voor een houten blad. Hoe kun je dit hout het beste bevestigen? en hoe dik moet dat dan minimaal zijn.

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
hoi
met montage kit (niet schroeven ! )
meubelplaat ,MDF /18 mm of 22 mm

Dirk
 
  • #3

dafna

New member
dank je wel voor je reactie :D
 
  • #4

marcel

New member
schroeven kan ook, van onderaf
 
  • #5

puurruud

New member
Wat is de originele dikte van het blad dat je verwijderd hebt? Ik kan me voorstellen dat het mooier is om daar zo dicht mogelijk bij te blijven qua verhoudingen. Gefineerd multiplex biedt goede stevigheid, wordt ook gebruikt bij keukenbladen en is er in oplopende diktes. Als het wat exclusiever moet zijn kun je ook aan massief hout denken. Als het blad niet overal ondersteund wordt kunnen bijvoorbeeld bladspanners worden ingefreesd, die het blad recht houden en stevigheid toevoegen. Oplopend in betaalbaarheid zijn dit wel makkelijk te verwerken producten:

Gevingerlast Hardwood Mix (Zag ik op http://www.houtmerk.nl) en op fairwood.nl
Gevingerlast beuken (Bijvoorbeeld bij http://www.Ikea.nl online te zien)
Massief essen (beetje richting eiken, wat blonder) Arnhemse fijnhouthandel, Wester houthandel, Houtmerk.nl
Massief noten is bijvoorbeeld mooi bij een klassiek bureau, wat een beetje het geval lijkt te zijn met een leren blad (weet niet wat je bedoeld)

Fijne afwerking is met hardwaxolie ipv vernis of lak. Makkelijk te onderhouden en je hoeft maar licht op te schuren als je het blad opnieuw wilt olieeen.

Op Martkplaats vindt je nogal eens een betaalbaar meubelpaneel of iets dergelijks. Ik vind zelf triple massief ook een mooie oplossing als het dun maar stabiel moet zijn. Dit verkoopt decovisie en andere bedrijven.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
M 0
A 0
S 0
R 1
W 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan