Isolatie

  • #1

Jol

New member
We hebben een plat dak dat we aan de binnenkant willen gaan isoleren. Wat kunnen we het beste gebruiken, glaswol of platen?
En moet deze dan strak tegen de underlayment platen bevestigd worden of moeten we een ruimte van 1 of meer cm. tussen de underlayment en het isolatiemateriaal houden?
De afwerking van het plafond willen we direct tegen de baklen plaatsen om hoogte te winnen.
 
  • #2

Leonard36

New member
Laatst heb ik ook mijn dak geïsoleerd en ben niet de aller handigste klusser ;). Maar ik kreeg van een vriend als tip het Fastfixx isolatiesysteem door. Echt ideaal! In een paar uurtjes heb ik mijn dak volledig geïsoleerd en het ziet er ook nog eens mooi uit. Ik heb het niet eens meer hoeven schilderen naderhand. Misschien heb jij er ook wat aan! Succes met isoleren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • #3

VandaGutuv

New member
Zelf ben ik net als Leonard niet de beste klusser maar gelukkig weet het internet altijd raad. Wij zitten nu te kijken naar een spouwmuurisolatie aangezien wij in ons huis een betere isolatie nodig hebben. Daarom heb ik al redelijk wat informatie gevonden zoals deze website https://www.marcbohle.nl/spouwmuurisolatie-huis-isoleren-kruipruimte-isoleren-amsterdam/. Daarnaast is het ook een kwestie van wat de kosten zijn en vooral het verschil in kosten tussen de materialen. Uiteindelijk is het ook belangrijk om te kijken hoeveel geld je er voor over hebt. Normaliter zijn de duurdere materialen beter maar soms zijn ze het ook gewoon niet waard.
 
Laatst bewerkt:
  • #4

BasilRiley

New member
Hallo allemaal

Ik stel dezelfde vragen als ik dit zie, maar het lijkt me dat het een kwestie van smaak is.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan