ECHT IRRITANT DIT AAAAAAAAAAAAH...HELP!

  • Onderwerp starter heyheyhallo
  • Startdatum
  • #1

heyheyhallo

New member
Hallo lieve mensen,

Ik weet het niet meer. Ik heb geprobeerd mijn radiators te lakken maar pfffffffffff zonder resultaat. Ik ben dus zo begonnen. Radiators waren een beetje verroest en heb dus alles afgeschuurd. Ik heb de radiators grondig gewassen. Ik heb nadat het droog is geworden hammerite radiatorlak gebruikt. Ik heb het 1 dag zo laten drogen en had toen al rare bruine vlekjes op gemerkt maar dacht als ik een nieuwe laag lak aanbreng dan gaat het wel weg DUS NIET..Ik begrijp niet hoe die vlekken zijn gekomen. Ik d8 dus aan die roest.
Ben toen naar de winkel gegaan en heb toen hammerite roestomvormer gekocht in de hoop dat dat zal werken. Ik heb toen alles weer terug geschuurd en gewassen en die hammerite roestomvormer aangebracht op die plekken. Volgens de gebruiks aanwijzing moest die plekken blauw worden en dat is ook gebeurd. Ik dus blij in de hoop dat het dit keer wel zou werken DUS NIET... Heb vandaag weer een laag hammerite radiatorlak aangebracht en weer die zelfde vlekken...Can someone help me en mij uitleggen wat die rare vlekken zijn en wat ik kan doen??
 
  • #2

john1984

New member
Hammerite is een siliconenverf.
Leuk voor de hobby, maar zeker niet effectief voor uw probleem.
Om eerlijk te zijn zou je met afbijt alle verf moeten verwijderen en opnieuw opbouwen met de juiste verf. Gebruik na het verwijderen van oude verflagen een schuurpapier met de korrel 220 en zet er vervolgens een paar lagen primer op. Let er wel op dat je geen acryl/watergedragen verf gebruikt!
Als allereerste een antiroestprimer zou geen kwaad kunnen, maar hoeft niet.
Na zo'n laag of 3 primer, kun je het nogmaals schuren met korrel 320.
Daarna aflakken met een gewone radiatorenlak. Deze verkleurd namelijk niet als het heet wordt.

Succes!
 
Thread starter Similar threads Replies Date
J 1
J 5

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan