totale badkamer renovatie met vloerverwarming

  • #1
A

Anonymous

Guest
Beste klus vrienden.
Ik wil bij een totale badkamer renovatie vloerverwarming aanbrengen onder de nieuw te leggen tegelvoer.Totaal +/- 8m2
Kan de vloerverwarming gewoon gekoppeld worden aan de bestaande leidingen of moet hier een voorziening voor komen?
Bij woonkamers zag ik wel eens een aparte pomp. Hoe ga je precies te werk,volgorde en welke zijn de meest geschikte materialen?
Hartelijk dank voor de adviezen.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Ja op de bestaande cv aansluiting moet een extra pomp komen voor de vloerverwarming.
Ik neem aan dat de vloerverwarming enkel wordt gebruikt zodat de vloer niet koud aanvoelt.?

Goedkoper kan het ook? dat er gewoon een vloerverwarming wordt gelegd die op 230 volt werkt als bijwarmte.
Bouwmarkt Gamma heeft daar drie verschillende sytemen voor. Met duidellijke uitleg.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
beste cjevw...?
vloerverwarming kan aangesloten worden op de bestaande cv. installatie , onder de voorwaarde dat de temperatuur van het water in de vloer niet boven de 40 graden Celsius komt, dit kun je bereiken door een thermostaat met afstandvoeler in het nieuwe systeem te plaatsen....een extra pomp is in dit geval niet nodig ...
groetjes van demo
 
Thread starter Similar threads Replies Date
H 5
A 3
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan