Zelf waterput slaan

  • #1
A

Anonymous

Guest
Goede dag.
Ik heb het plan opgevat om zelf een waterput in mijn eigen tuin te slaan.

Zoals ik heb begrepen kan dat met een ramfilter worden ingeslagen.

Hierover heb ik twee vragen,

1/Hoe weet ik hoe diep ik moet,om drinkbaar water te krijgen?

2/En waar kan ik het goedkoopste de pijpen halen?

Is het mogenlijk om reacties naar mijn emailadres te sturen?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
hallo Bert, ik loop met dezelfde plannen rond, bij ons is het grondwaterpeil vrij hoog en ik zal dus waarschijnlijk niet zo diep hoeven. alleen wil ik het gebruiken voor de tuin en om de auto te wassen, om water te besparen. al eens eerder op het net gezocht over hoe te werk te gaan, maar nog niet veel bruikbaars gevonden, hoe ik te werk moet gaan. wanneer ik iets meer weet laat ik het wel horen, en misschien wil jij mij op de hoogte brengen/houden.
alvast mijn dank en succes dan maar,
Dick J.
 
  • #3

dekleinewitte

New member
Hallo, ook ik speel met het idee zelf een putje te slaan maar heb ook nog weinig info gevonden. hoe ver staan jullie al? indien je wil mag je mij op de hoogte houden en mischien kunnen we samen wel iets afspreken om eventueel elkaar te helpen of vinden jullie dit maar niets? groetjes
 
  • #4

antonhuiskamp

New member
Ik ben hier ook wel benieuwd naar.

Gr,
Anton Huiskamp
 
  • #5

tjeb

New member
antonhuiskamp":uq8pzla0 zei:
Ik ben hier ook wel benieuwd naar.

Gr,
Anton Huiskamp

Beste mensen zijn jullie hierover al wat wijzer geworden?

Ben benieuwd...
 
  • #6

Ronnie1971

New member
Ik heb hier ook intresse in dus als iemand iets weet
Ik wil het gaan proberen met een 70mm pvc buis en een hogedrukspuit
Groeten Ronnie
 
  • #7

helbers

New member
Ik zat ook met dit probleem voor een waterpomp voor mijn vader in zijn volkstuin. Van alles geprobeerd Een 10 meter lange buis de grond in gespoten Pomp aangesloten Er kwam even water uit en toen een klap Pomp zat vol zand Toen onderaan een een buis met gleuven er in een filter buis dus maar er kwam toen bar weinig water uit Ik heb toen geinformeerd bij bron boor firma'''s en die vertelde me dat ze een gat van 30 a 40 cm boorden In dit gat de filter buis en daar om vol gestort met grind. Van een pomp slaan wisten ze niets, Is het mischien een gezegde? Daar ben ik nog steeds niet uit Maar ik ben wel geslaagd voor mijn vader.want ik ben nog al vindingrijk Ik ben begonnen om een boor te maken en dat is goed gelukt Hij is 2 meter lang en later 4 meter. en als je een kuil maakt van een meter kom je zo op 5 meter diep Dieper zal met mijn manier niet gaan.Begonnen ben ik met mallen te maken voor het fabrizeren van beton ringen met een doorsnee van 30 of 40 cm dat weet ik niet meer zo precies en en hoogte van 30 cm en dat zo danig dat ze zand dicht op elkaar aansluiten Ik had ook riool buizen kunnen nemen maar die waren me te zwaar,en ik was nu ook goedkoper uit De procedure is nu als volgt.Zet de buis op- de grond en zet de boor er in De buis zal dan vanzelf de grond in zakken en dan kan de volgende ring er op enz.enz. Als je op voldoende diepte bent gekomen moet je er zo''n 30 cm met niet al te grof grind in storten om te voorkomen dat het zand omhoog komt De pomp er in en pompen maar Interessant is mischien mijn website Die kun je vinden door op google SMEERKUIL MAKEN in te typen Het is een heel verhaal geworden en ik hoop dat jullie er van genoten hebben Vr.gr HANS.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
H 0
G 0
T 0
A 2
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan