een aanbouw zetten aan mijn garage met een platdak

  • #1
A

Anonymous

Guest
Beste klussers,

Alhoewel ik het één en ander uit moet besteden omdat ik het zelf niet kan, hoop ik dat iemand mij iets kan vertellen over de volgorde van werken.

Ik wil een aanbouw zetten aan mijn garage met een platdak.

Er moet een muur van ca. 15 meter gezet worden
Er moet een platdak constructie gemaakt worden.
Er moet overal geïsoleerd worden, muur, dak en vloer
Er moet 1 schuifpui in en 1 gewone deur

Ik hoop dat iemand mij iets kan zeggen over hoe zoiets in elkaar gebouwd moet worden.
Groetjes, Joar
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Bouwvergunning aanvragen, bouwtekening laten maken, Als je zelf aan de gang gaat zul je waarschijnlijk toch moeten laten hijen, en dus de lengte van je palen moeten laten berekenen, dmv een sonderings rapport. Uitgraven grond afvoeren, een fundering laten storten, muren opmetselen, dak aanbrengen, enz enz.
Of je zult moeten heien hangt af van de grondsamenstelling af. Voor vergunningen kun je terecht bij je gemeente. Per 1 januari 2003 is een en ander verandert dus vraag dat na. Informeer of er onder je huis geheid is. Zo ja, moet dat vrij waarschijnlijk ook onder je garage/kantoor. In hoeverre je de opbouw (vanaf de gestorte fundering) zelf kunt doen hangt van je eigen handigheid af (metselwerk/binnenblad/eletra/vloer(verwarming)). Belangrijke tip is om ervoor te zorgen dat je in ieder geval van tevoren alles uitgedacht hebt. Maak tekeningen met daarin alle maten en bedenk hoe je het gaat contrueren. Bedenk dan de bouwvolgorde en nummer dat densoods. Maak een bestek van de kosten zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Succes
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Laten doen. In iedergeval het water en luchtdicht maken van het geheel. Dan zelf afwerken.

Gr. R
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan