Ventilatiekanalen

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik moet een behoorlijk aantal ventilatiekanalen maken.
Kunnen er een aantal gecombineerd worden, zodat ik straks niet 7 pijpen op m'n dak heb staan? Het gaat om de volgende kanalen.
1x inlaat CV ketel
1x uitlaat CV ketel
1x Beluchting riool
1x ventilatie toilet
1x ventilatie hok cv,wasmachine+droger
1x ventilatie badkamer (met ventilator)
1x wasemkap
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Voor de cv ketel bestaan er speciale wand/dak doorvoerkanalen, deze zijn dubbelwandig: een in- en uitvoer in één.
Hiervoor hoeft maar één gat in muur of dak gemaakt worden.

beluchting riool kan geschieden middels een beluchter in huis, bij onderdruk gaat ie open zodat er geen sifon's leeggezogen worden. nadien gaat ie dicht zodat er geen stank in huis kan komen.

ventilatie toilet en badkamer kan evt samen, alsmede de ventilatie van het washok.
Al eens aan een centraal afzuigsysteem gedacht?

Afvoer wasemkap dient altijd gescheiden te blijven van andere afvoer kanalen (ivm evt rookgassen)
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
ventilatie voor je cv hok is niet nodig, want je hebt immers een 'gesloten' toestel als ik t zo lees! badkamer, toilet en wasemkap kun je combineren, beluchting riool hoeft niet op 't dak uit te komen. Er zijn 'beluchters' te koop die je op het riool lijmt (bijv op zolder), dan heb je ook geen stank overlast. CV ketel heeft een gecombineerde rookgas afvoer dus dat is maar 1 dakdoorvoer, plus die van je ventilatie = 2 KLAARRRRR!!
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
wat bart je verteld is goed en kan prima
maar geen wasemkap/afzuigkap kombineren
wat roykejanssen je verteld
sucses een keukenmonteur
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Iemand van jullie al aan een riool ontluchter gedacht !?!?
Ik heb zelf het nadeel gehad dat de dak afvoer via de buren liep, dus ik had geen riool naar het dak lopen.
Wat denk je, als het hard regent komt er lucht terug vauit het riool, en borrelen al onze wasbakken !!
Warschijnlijk speelt het bij jullie niet maar toch, je kan het maar weten !
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Ik denk dat ik me eens laat informeren over een centraal afzuigsysteem.
dan kan ik een moterloze wassemkap en ventilatie in bad/toilet en overige op aansluiten.
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
hoi ik zou de wazemkap er NIET op zetten want die narelucht heb je dan door het hele huis mits als je op andereplekken de ventilatie roosters
open hebt staan zuigt het niet genoeg af dus ik raad je het af.
wasemkap apart met eigen motor
het is ook vet wat er door heengaat
dus het gaat je overal in zitten
en rukt het overal
sucses
groeten
een keukenmonteur
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan