Lauw water uit CV

  • #1
A

Anonymous

Guest
Het water uit onze VHR 18-22 C Vaillant ketel wordt sinds enkele weken steeds minder warm. Het water is nu nog net warm genoeg om het niet koud te krijgen onder de douche. De waterdruk in de ketel is goed en de resetknop bood geen oplossing. Iemand een idee?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Ik heb weinig verstand van CV-ketels,
maar zit er een zomer/winterstand op die van jou?
Misschien lost dat iets op?
suc6
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
hoi
ik denk dat het werwarmings element
kapot is dat is bij deze type's vaak het geval dat is dat smalle gerigeldeding achter in je ketel
groeten
romac
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
als je hoeveelheid water uit de kraan niet is toegenomen de laatste tijd, en je cv wordt niet warm tijdens warmwater tappen denk ik dat je tappotje dicht zit met kalk. Als het een zwarte is moet je hem leten vervangen door een platenwisselaar. (ombouwset) Deze is nl niet te ontkalken.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Ik heb een valliant HR, ik heb het zelfde probleem gehad.
De verdeler van warmwater en cv werkt de veer niet meer. Ik kwam erachter, als ik warmwater gebruikten, werden de verwarmingselementen ook warm. Bij mij was het midden in de zomer..

Ik heb de veer in de verdeler schoongemaakt, nu nergens meer last van.
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Heb toevallig van een kollega over een soortgelijk probleem gehoord. Bleek achteraf dat de mengkraan NOK was (als enige aangesloten op ketel dus nergens anders warm water om te checken). Ketel was verder prima...

Voordat je de ketel het huis uitgooit...
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
Ik heb er toch een monteur bij gehaald. Bleek inderdaad dat de wisselklep door vuiligheid niet al het water naar de kraan stuurt maar ook voor een groot gedeelte naar de CV's die inderdaad dan bloedheet worden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan