Schuren

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hoi klussers,

Mijn hoogglans binnendeuren wil ik van een nieuwe verflaag voorzien. Ze hangen met paumellen aan de kozijnen dus ik kan ze er makkelijk vanaf halen. Het wordt een klus voor de avonduren dus wil binnen aan de slag. Daarom wil ik de deuren niet met een vlakschuurmachine opschuren maar op het handje. ik heb al verschillende groftes schuurpapier geprobeerd, al dan niet met blokje, maar het papier loopt meteen vol en het schiet voor geen meter op. Wat zijn goede alternatieven voor schuurpapier (staalwol, andere middelen)?

Alvast bedankt!
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Je kunt hier het beste waterproof schuurpapier voor gebruiken. Dit schuurpapier is meestal zwart. Gebruik een fijne korrel en voldoende water.
Neem een teiltje water oid en dompel je blokje schuurpapier hier heel regelmatig in.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
eerst de deur goed ontvetten met ammonia.Door de vettigheid loopt je schuurpapier sneller vol.Altijd eerst goed ontvetten,dat is heel belangrijk,ook voor de hechting!En de deur gewoon laten hangen in zijn scharnieren.Als je de deur eruit haalt en hem ergens anders gaat schilderen dan zal je hem toch weer moeten verplaatsen naar het kozijn met alle beschadegingen die met het transport als gevolg.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
R 1
A 2
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan