cv hoge druk

  • #1
A

Anonymous

Guest
ik heb een cv ketel met daar bij een boiler. sinds kort lekt het bij het overdrukventiel bij het expansievat. de druk staat op 3,2 bar. als ik het systeem laat leeg lopen en later weer vul tot bv 1,5 bar en alles weer laat werken staat de druk zo weer op 3,2 bar en begint het druppelen weer bij het exspansie vat. hoe kan dit?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Of uw exp.vat is lek, controleren doormiddel van kloppen op het vat, klinkt deze hol dan is ie okee.
Of de boiler is waterzijdig lek(drinkwaterkant), de druk wordt dan door de druk op de waterleiding verhoogt
Controleren door cv uit te zetten en dan zien of druk oploopt, of de boiler
van het systeem af te sluiten
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ik vermoed een lek tussen de toevoer (waterleiding) en de ketel. Ofwel een lekkende toevoerkraan, langswaar het CV gedeelte van de ketel gevuld wordt. Ofwel een lek tussen het boiler en CV gedeelte in de ketel. Groeten, Fernand
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Je expansievat is stuk. Nieuwe plaatsen en tegelijk je overstortventiel vernieuwen. Als er een lek tussen je koudwaterleiding en je CV is zou het systeem zich moeten BLIJVEN vullen en dus kan het niet leeglopen als je de CV uitzet
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Maar kun je wel zien of de druk oploopt
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
het exp.vat klinkt gewoon hol is dus leeg en het overdrukventiel zit boven het vat(dus volgens mij is dat niet de oorzaak). de kachel doet het verder goed de temp blijft goed alleen er is komt minder warm water uit de boiler als anders.
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
Je hebt een lek in je boiler, het drinkwater gaat via een lekkage in de warmtewisselaar naar het cv watercircuit. Omdat de druk van het drinkwater hoger is dan de CV waterdruk loopt de druk van de cv op. Via het overdrukventiel wordt dit water weer geloosd. Er is dus in principe niets mis met de cv wel met de boiler.Dit is een duur grapje, heb ik zelf al twee keer gehad.koste c.a. 350 ( toen nog gulden, per keer en dan heb ik het over 5 jaar geleden )succes.
 
  • #8
A

Anonymous

Guest
kan het ook aan de 3-weg klep liggen dat die open blijft staan
 
  • #9
A

Anonymous

Guest
nee, drinkwater en verwarmingswater zijn gescheiden circuits, behalve als je een lekkage zoals jij hebt.Dit heeft niets met de drie-weg klep te maken.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan