gasafvoer

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hoi ik ben een manier aan het zoeken om de geizer uit de keuken weg te krijgen mijn huis is helemaal onder kelderdt en daar wil ik de geizer ook ergens hangen.
Nu dacht ik imk heb de CV ketel ook in de kelder staan en bij mijn zusje in het huis hebben ze de geizer en de CV ketel ook op een gasafvoer buis naar het dak gezet toen ze een nieuwe geizer zijn gaan huren.
Maar nu hoor ik van andere dat dat niet mag was wel makelijk geweest voor mij ander kom ik de gasafvoer van de geizer door de keuken vloer te boren de kelder in.
Weet iemand nog een beter oplossing of zijn er ook gasafvoer buizen te krijgen die niet zo dik zijn plat maar dan wel breder zodat deze achter koelkast in de keuken past.

B.V.D.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Gewoon een erkend installateur om advies vragen. Dit alles heeft te maken met de eisen die de fabrikant stelt aan geiserCV. Vraag desnoods info aan bij de fabrikant. Deze zijn altijd bereid een goed advies te geven en desnoods nog raadzame dingen.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ja ik heb al bij een collega van mij nagevraagd die is jaren lang CV- monteur geweest en die zij dat het een paar jaar geleden toen hij nog in dat vak zat geen probleem was .
De CV-ketel en geizer wat ik heb moesten er volgens hem ook geen problemen mee hebben die zijn ook al cv van 1991 en geizer zal iets jonger zijn maar ook 10 jaar minimaal oud .
Bij HR ketels daar gaat het niet mee dat weet ik.
Maar mijn collega wist niet of het nu nog mag.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Hoi,

Misschien is het een idee om de afvoerpijpe vanuit de kelder naar buiten te boren en vervolgens buitenlangs naar boven te laten gaan?
Er gelden bepaalde restricties voor huurhuizen, maar voor eigenhuizen maakt dat niet zoveel uit.
In het huis van mijn ouders heb ik een HR-combiketel opgehangen en heb die in het achterhuis gemonteerd. De afvoer loopt 12 meter omhoog naar het dak. Dit om te voorkomen dat de buren last zouden hebben van de RGA. GEheel volgens de regels en normen.

Suc6 ermee en als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Nee dat lijkt me niks heb ik een lelijke pijp buiten op de gevel en boven heb ik een balkon wat uitsteekt moet ik daar weer omheen.
Ik wil kijken dat ik ze samen op een pijp zet en anders komt hij onder de keuken en dan een pijp door de keuken.
Maar niemand kan mij zeggen of nu nog samen op een pijp mogen de cv en geizer kunnen het mijn collega heeft het vroeger ook zo gemaakt maar ik weet niet of het nu nog mag.
Mijn zusje heeft het ook en de heeft een huur geizer en die hebben ze een paar jaar geleden gewoon samen gezet.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
F 0
B 1
S 4

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan