Radson HR330 verwarmingsketel

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo,
Ik heb een Radson HR330 verwarmingsketel (1995). Daar ik het bijvulkraantje op een van de radiatoren vervangen heb moest ik het water uit de volledige cv laten lopen en daarna terug vullen. Mijn probleem is nu dat slechts de helft van de woning verwarmd geraakt; de radiatoren aan de andere kant blijven koud. Kan het zijn dat de pomp stuk is (en het water niet meer op bestemming krijgt) nadat deze misschien even "droog" gedraaid heeft toen er nog niet genoeg water bijgevuld was.
Dank voor uw reactie.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Draai de schroef aan de voorkant van de pomp los (lekt een klein beetje water), en steek rustig en voorzichtig een schroevendraaier in de opening.
Je hoort en ziet nu of de pomp draait.
Heb je de stekker van de ketel niet uit het stopcontact gehaald?
Weet je zeker dat er geen lucht meer in de installatie zit?
Een nieuwe pomp kost je toch al gauw rond de 200 euro.
Suc6
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Als je het probleem goed omschrijft maak ik eruit op dat je een installatie hebt met "bovenverdeling" D.w.z. Je cv ketel staat bijv. op zolder, er is een ringleiding gelegd en vanuit die ringleiding gaat vertakkingen naar beneden. Is dit zo dan denk ik dat de kant van je ringleiding die niet warm wordt, goed ontlucht dient te worden. Meestal is er een T-stuk geplaatst waar je aan de bovenkant kunt ontluchten. Het kan ook zo zijn dat er een automatische ontluchter zit die vasthang (even tikken met schroevendraaier) of waar het dopje van is vastgedraaid. (1,5 slag losdraaien) Werkt dit niet; draai dan de radiatoren die wel warm worden dicht, en laat de ketel branden. Met een beetje geluk duwt de pomp de warmte door naar de andere helft van je woning. Letop! als je ergens ontlucht, zakt de druk. Dus op tijd bijvellen. Radiatoren ontlucht je door eerst de kraan DICHT te draaine en dan te ontluchten. Succes!!
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 1
F 0
S 2
R 0
K 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan