handdoek-radiator verdelen van warmte

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb een zogenaamde handdoek-radiator van 60 cm breed en 180 cm Hoog. Als ik nu de aan- en afvoer aan de bovenkant monteer denk ik dat alleen de bovenkant warm wordt. Is er een mogelijkheid om toch iets te doen zodat het warme water toch goed verdeeld wordt als ik alles aan de bovenkant aansluit?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Je hebt het over een "Design-radiator" van een redelijk formaat.
Normalerwijs is er een ingang en een uitgang die vrij duidelijk aangegeven dient te zijn in de bijgeleverde handleiding/overzichtsplaatje. Let er op dat dit de enige manier is om de radiator aan te sluiten.

Meestal zit de ingang bovenaan en de uitgang onderaan, dit hoeft echter niet. Er kan een andere constructie bedacht zijn door de fabrikant om er toch voor te zorgen dat het minst warme water alsnog de retour in gaat.

Het feit blijft dat je dit goed moet navragen bij de leverencier/verkoper. Hang nooit een radiator 90 graden gedraaid op. Dit is gedoemd te mislukken.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Voor een betere verdeling van de warmte zijn er zogenaamde stromingsbuizen te koop. Deze zorgen dat het warm water door de radiator wordt gevoerd zodat het eigenlijk net is alsof de aanvoer aan de onderkant zit; terwijl je 'm gewoon bovenaan kan aansluiten.
Praxis € 12,00

Succes
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Hartstikke goed, deze had ik inderdaad al gezien maar was te kort en veel te duur voor wat je krijgt. Een langere maar nog veel te kort kost 18 euro. Nu zelf 1 gemaakt, een 15 mm pijp over bijna de volle lengte in de sok gesoldeerd. Open aan de onderkant en 4 kleine gaatjes op een derde en tweederde van de lengte. Wordt nu ook goed gelijktijdig warm.

Bedankt voor de reacties,
M. vr.gr. Rene
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan