verbouwen garage

  • #1
A

Anonymous

Guest
Dag allen, ik wil mijn garage gaan verbouwen voor hobby doeleinden.
Nou zij er een aantal zaken die ik niet helemaal goed weet;

1) Het beton van de vloer vertoond scheuren, moet ik deze dmv een gietvloer vernieuwen of kan ik beter een zwevende vloer maken zodat ik daar mee verder kan ?

2) Ik heb bij hevige regen doorslag door de muur heen, nou heb ik gehoord van speciaal spul een soort waterafstotende 'verf' die je op de buitenkant van een muur aanbrengt om je muur waterafstotend te maken, hoe heet dit spul ?

3) Ik wil de garage gaan isoleren dmv glas/steenwol ik lees verschilende maten mbt tot raggels plaatsen namelijk om de 60 en 30 cm wat is het nou?
Moet ik eerst plastic aanbrengen ivm vraag 3 ?
En wat is beter glaswol of steenwol ?

4) Ook het plafond wil ik isoleren, ik weet dat een 'zwevend plafond het beste is, en ook dat je er een luchtlaag moet tussenlaten tussen isolatie en het dak, wat kan ik het beste namen tempex, of glas/steenwol.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
2) Er bestaan gevelimpregneermiddelen dit breng je aan de buitenkant aan. Dit voorkomt dat vocht in de muur kan komen maar laat wel vocht van binnen uit naar buiten toe door. Er bestaan verschillende merken. Zelf heb ik het niet bij de 'consumenten'bouwmarkt gezien. Wel bij de karwij in een product info folder van ik dacht aquaplan. Bij b.v. de bouwmaat is het volop in voorraad.

3) verticaal een lat om de 60cm (hart op hart maat, passen er o.a. gipskartonplaten tegen) horizontaal om de 30 cm, is het lekken stevig. Sommige doen ook om de 60cm of zelfs helemaal niet. Wel eerst dampremmende folie aan de buiten zeide.

4) Tempexplaten gaan zweten. Deze zijn wel goed te gebruiken om b.v. in een kruipruimte of andere onverwarmde en onbewoonde plek te gebruiken waarbij de andere zijde warm is.

5) Denk aan voldoende ventulatie
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Antwoord vraag 1:
Je kunt knauf universele egaline gebruiken (gietvloer), deze is vezelversterkt en de vloer is na 3 uur te belopen. ook niveleert het zichzelf dus heb je na afloop een mooie egale waterpas vloer

Antwoord vraag 3:

Rachels kun je om de 60 cm plaatsen (zo breed zijn ook isolatiedekens.) Gebruik omdat je ook een vochtprobleem hebt liever metalen profielen. Zelf gebruik ik liever steenwol, puur omdat het prettiger werkt. Gebruik wel isolatiemateriaal met een isolatiewaarde (rd-waarde) van 2,5.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
R 1
A 1
A 2
A 1
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan