lage druk warm water-leiding

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb een gasgestookte Rheem boiler EZ-115 (120 Ltr) die in de afgelopen maanden steeds minder warmwater levert. (er komt nu een miezerig straaltje uit alle ww-kranen). De temperatuur is goed (heet dus). Ik heb de inlaatcombinatie en de badmengkraan al vernieuwd maar dat geeft nauwelijks enige verbetering.

Wie weet waar ik het moet zoeken?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Controleer altijd eerst de perslators (zeefjes) in de kranen. Haal de badkraan van de muur en spoel de leiding door. In de muurplaten en s-koppelingen hoopt zich kalk op. Jij hebt dit in dit geval al gedaan. Draai de inlaatcopmbinatie dicht en koppel de warmwaterleiding los zo dicht mogelijk achter de boiler. draai de inlaatcombinatie open en vang met een emmer het water op. Is dit voldoende?
Dat zijn jouw leidingen dichtgekalkt.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Kan ook een kalkophoping in de boiler zijn.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Dat denk ik niet. Misschien in een doorstroomtoestel maar in een voorraadtoestel leidt dit praktisch nooit tot verminderde volumestroom. Het kan WEL zo zijn dat de koudwater inlaat dicht zit met kalk. Dit doordat het overtollige HEET water, dat geloosd wordt door de inlaatcombinatie door de koudwaterinlaat naar buiten komt.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Is het nog wat geworden??
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Dank voor de belangstelling. Heb onverwachts andere, zeer dringende zaken af te handelen. Denk dat ik pas over een paar weken de gelegenheid krijg om de leidingen los te koppelen en een "doorstroomtest in liters per minuut" uit te voeren om zodoende te ontdekken of het in de boiler of in de leidingen zit. Tot die tijd zal ik alleen nog maar douchen en geen gebruik kunnen maken van het bad. Ik hou je op de hoogte.
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
Ik heb de oorzaak gevonden. Er blijkt een zeefje te zitten, binnen in de warmwater uitgang van de boiler. Was helemaal verstopt. Ik kon het zeefje er niet uitkrijgen, zat helemaal vastgekoekt. Heb het toen maar naar binnen geduwd. Ligt nu op de bodem van de boiler. 't Is van koper dus dat kan geen kwaad. Ik heb nu weer een superdruk.

Ik dank iedereen voor het meedenken over dit probleem.

Met vriendelijke groet,

Wim Nyssen
 
Thread starter Similar threads Replies Date
P 3
J 2
J 1
R 5
R 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan