3 in 1 verf

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ons huis is inmiddels 6 jaar oud en moet hoognodig worden geschilderd (de vorige bewoners hebben dat nog nooit gedaan).

Nu las ik over een soort 3 in 1 verf. Kan ik dat gewoon gebruiken of kan ik toch beter grondverf en dan afwerken?

Heeft iemand nog een goed merk?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Je zou een Een Pot Systeem (EPS)kunnen gebruiken,maar ik doe het op de manier zoals ik op school geleerd heb.(ben namelijk schilder):
Schoonmaken,schuren,eventueel bij repareren,kale deeltjes gronden ook de uitgerepareerde plekken,licht schuren,voorlakken,weer even licht opschuren denk wel aan de hoeken dat deze niet weer kaal worden,en dan aflakken.Dit allemaal kan ook met EPS-verf.Krijgt je een mooi strak resultaat.

Succes Marcel (SDG schilderwerken Enkhuizen)
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Een goed merk is of Sikkens of Sigma S2U gloss.Is wel wat duur maar wel het behoud van je woning!
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Hartstikke bedankt voor de reactie. Ik ga dan toch maar voor jouw manier want er zitten inderdaad ook wat plekken die gerepareerd moeten worden. Die dure verf geeft niet. Nog een laatste vraag kan ik beter hoogglans of zijdeglans nemen (als die merken die keuzes hebben)?
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
De keuze is aan jullie.In princiepe zou je de hoogglans kunnen gebruiken op kozijnwerk,maar liever niet op rabbatdelen of boeidelen.Hoogglans sluit de ondergrond op een bepaalde manier af.De S2U solid gloss van Sigma heeft een mooi resultaat op het eind.
Sikkens EPS is ook een goede verf,wij gebruiken dat het meeste.Deze verf is iets goedkoper dan de Sigma.De Sikkens heeft een halfglanzende laag dat wil zeggen tussen hoogglans en zijdeglans in en is vochtregulerent.

Veel succes en niet in de volle zon schilderen.Achter de zon aan of voor de zon uit.

Succes.
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Ik zou niet voor de Rubbol EPS gaan. Deze verf maakt zijn prijs niet waar.
Goed voorbehandelen en gronden met Rubbol Onol grondverf op kleur aflakken kun je het beste doen met Sikkens Rubbol SB. Dit is een van de beste verven die je kan kopen. Kost een paar cent meer maar die zit ook een stuk langer. Bij mij op de kozijnen inmiddels 5 jaar en nog steeds volop kleur en glansbehoud en dat is bij de buurman die EPS gebruikt wel anders.

Goedkoper alternatief kan Rubbol Gold zijn. Sigma heeft trouwens een een vergelijkbare verf gebaseerd op een gemodificeerde alkyhars net als de SB.
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
Ben het helemaal eens met Wolvelaar, alleen de uitspraak over Rubbol Gold brengt mij in verwarring. Volgens mij is Rubbol Gold identiek aan Rubbol SB (beide alkydhars gemodificeerd met polysiloxanen). De productnaam SB wordt in Nederland gevoerd, Gold in Duitsland. Gold is in Duitsland echter gunstiger geprijsd. Ik heb de technische documentatiebladen nog eens naast elkaar gelegd en zie geen verschillen. Deze producten zijn toch identiek?

Ik ben erg benieuwd naar je reactie, bedankt alvast.
 
  • #8
A

Anonymous

Guest
De 3 in 1 verf kan best goed gebruikt worden maar pak inderdaad geen sikkens EPS want die verpoedert heel snel,
een beter alternatief is sigma schakelverf deze blijft iets langer zijn glans behouden.
het beste kun je anders een "systeemverf" pakken die gesilliconiseerd is BV: Herfst & Helder
Noblet SB (vrij prijzig) of Caparol capalac SL systeem (zeer gunstig geprijsd) of eventueel Wijzonol LBH systeem ( bijna overal verkrijgbaar ).
Deze verven zijn veel beter UV - bestendig en gaan ten-opzichte van Sikkens en Sigma zeker 1.5 jaar langer mee. uiteraard kun je ook Lakverf gebruiken maar dan moet je wel zeker weten dat het hout goed droog is.
succes
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan