schilderen plafond nieuwbouw

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
In mijn nieuwbouwappartement moet het plafond geschilderd worden. Dit plafond is niet "bezet", met andere woorden: het plafond is nog beton (welfsels, wel gladde welfsels). In het plafond loopt ook nog een ijzeren steunbalk waarop de betonnen platen rusten. Tussen de betonnen platen zijn er nog voegen.

Het is de bedoeling deze voegen op te voegen en daarna het plafond te schilderen.
1) Kan ik hiervoor 1 soort verf gebruiken of moet ik twee soorten verf gebruiken: een voor de betonondergrond en een voor de ijzeren ondergrond ??
Welke verven gebruik ik best ?
2) Blijven de voegen zichtbaar als ik ze opvul ? Of kan ik deze onzichtbaar maken door een dikke verflaag te gebruiken ? Of is dit onmogelijk ?

mvg,
Geert
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
ik zou het plafond eerst voorlijmen.de balk met primer inzetten en stucband op de naden en dan stucadoren,daarna op kleur brengen.niet de goedkoopste oplossing maar het verdient zichzelf terug in de loop der jaren.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
ps.oneffenheden in het plafond zoals voegen zijn niet weg te schilderen.je kunt hem beter sausen nadat je hem gestuc heb.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Voordat je de voegen tussen de platen volzet, vraag je eens af of deze platen in de toekomst nog zullen werken. Veel kans van wel omdat het nu afzonderlijke elementen zijn. Het resultaat is dan een ongecontroleerde scheur over de volgezette naad. Een stuk lelijker dan een strakke naad.
Is de naad voldoende ruim, dan is er misschien een flexibele vulling denkbaar of er iets op zetten waar achter de platen kunnen werken.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
H 0
J 0
B 1
D 0
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan