vensterbank schilderen - steen

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
In ons toekomstig nieuwe huis hangen overal vensterbanken van steen die glad is. Ik vind ze lelijk en wil ze over schilderen kan dit op glad steen?
gr.nathalie
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Wat voor steen? beton, marmer, graniet, hardsteen/arduin, zandsteen?
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
ik heb geen idee, ik denk graniet, de bovenkant is net zo glad als glas.
Alvast bedankt gr nathalie
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Als er een was of olie laag op de vensterbanken zit (als bescherming en om de glans te verdiepen na het zoeten of polijsten) dient deze eerst verwijderd te worden met b.v. Moller HMK R52.

Je kunt als verf eerst een grondverf en daarna een zeideglas verf opspuiten. Ook kun je Sikkens Alpha Asatolux of Loxan Flex gebruiken deze verfen zijn minder gevoelig voor bladderen maar zien er iets doffer uit.

De verf zal na verloop van tijd zeker gaan bladderen, als dit geberut kan de verf met Moller HMKR50 er af gehaald worden en e.v.t opniuew worden geverfd.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Denk er eens over na om de lelijke er af te halen en er nieuwe op te metselen die je wel mooi vind. Dat is niet zo moeilijk. De tegels zitten net onder de vensterbank met een beetje metselspecie vast. Met een beitel er onder tikken is vaak al voldoende om ze los te krijgen.
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Bedankt maar het is een lang stuk van 3,5 meteren geen losse tegels en ik ben niet zo handig. maar toch bedankt voor de tip. gr nathalie
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan