tuinafscheiding met wilgentakken

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Kan iemand mijn informeren over tuinafscheiding met wilgentakken? Ik wil graag weten hoe dit er uit ziet en blijft zien. Waar ik dit in het echt kan zien (woon in de buurt van Utrecht)Wat het kost.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hoi Jayjay,

Een wilgenhaag als tuinafscheiding, lijkt wat op bv. een wilgentenen mand of eendenkorf alleen veel groffer en frisser. De opzet is om een aantal wilgenstaken (polsdik) in de winter, of nog liever, vroege voorjaar in te graven. Dit kun je bv. doen met een grondboor. Als ze uit beginnen te lopen is het de bedoeling om die uitloper te gaan "vlechten" zo groeit de haag dicht. Ook zie je tegenwoordig veel wilgenhagen gemaakt van wilgentakken deze worden eigenlijk op de zelfde manier gemaakt, alleen nemen ze nu zgn. "hakgriend" om het dicht te "vlechten." Deze hagen groeien _niet_ en zijn als hekwerk te zien. Om één en ander eens in het echt te zien, raad ik je aan om eens te informeren bij een natuurcentrum of bezoekerscentrum bij je in de buurt.

Succes.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Donderdag 14 oktober
Ga eens kijken in de showtuinen in Appeltern; niet ver uit de buurt.
De goede tijd voor het plaatsen komt nu er aan.
 
  • #4

Pieter de Ideeenman

New member
hoi,
Nou je zult het vast inmiddels allang hebben.
mijn ervaring mijn wilgentenen: Wij hebben het al 10 jaar en dat gaat prima :wink:
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan