designradiator ophangen, waar ontluchtingsventiel

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik ga een designradiator ophangen in de badkamer. De leiding komt uit het plafond, dus ik wil die aan de bovenzijde van de radiator aansluiten. Waar moet de ontluchtingsventiel dan komen?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
aan de onderkant.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Als je aanvoer EN retour aan de bovenkant aansluit hoeft in je radiator GEEN ontluchtingsventiel te komen. Wel is het wenselijk dat je een aftappertje plaatst aan de onderzijde van de radiator. Ik neem aan dat de cv installatie boven de radiator loopt zodat je daar je installatie kunt ontluchten.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
als je een design radiator boven aan wil sluiten moet je weten of deze er voor geschikt is
zie bv gebruiksaanwijzing met mlheid om bovenaan aan te sluiten
eventueel moet je een aanvoerpijpje monteren
waarom?
als je warmcv water aanvoer bovenaan gaat sluiten circuleert aanvoer meteen naar retour met als gevolg dat je radiator niet geheel onderaan meewerkt
succes
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Het aanvoerpijpje wat "Loodje" bedoeld is een z.g. dompelbuis. Vraag er naar bij de leverancier en anders of een loodgietersbedrijf er een kan maken voor je. Hij mag +/- 10 á 20 cm korter zijn dan de radiator. Dan móet het warme water eerst naar beneden en dan pas naar de retour. Doe je dat niet dan zal de radiator alleen van boven warm worden.
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
De 'dompelbuis' die fiesta bedoeld heet een stijgbuis en geen dompelbuis.
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
Klopt, ik heb me vergist.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
R 1
R 3
A 6
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan