thermostaatkraan op een keukengeiser aansluiten

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo.
Mag een thermostaatkraan op een keukengeiser worden aangesloten.
Omdat de termostaatkraan die ik een jaar geleden heb gekocht het nu niet goed meer doet de temperatuur blijft lauw. Bij de Gamma hadden ze mij verteld dat ik NOOIT een thermostaatkraan op een keukengeiser had mogen aansluiten maar nu zit ik ermee wie kan mij vertellen wat ik hier mee aan moet.

groeten Marja
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
heeft ie t voorheen wel goed gedaan?
Dat tap je mengwater en voel je aan de warmwater inlaatzijde of er HEET water ingaat. Is dit zo dan haal je de kraan even van de muur af en kijk in de acheterzijde van de aansluitwartels. Hierin zitten zeefjes. Deze wip je eruit en dan kijk je tegen 2 keerklepjes aan. tussen een van deze zit waarschijnlijk een klein vuildeeltje wat je er tussenuit moet halen zodat de keerklepjes weer sluiten. Wordt de warmwaterleiding van de geiser niet goed warm moet je t probleem in de geiser zoeken. Nogmaals: een thermostaatkraan is niet geschikt in combinatie met een geiser. Als het lange tijd goed gewerkt heeft moet dat het nu ook kunnen doen

Suc6
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hoezo niet geschikt voor een Geiser werkt het ook niet als je een zware badgeizer hebt dan is er toch genoeg warm water opbrengst.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
het gaat niet om de maximale volume ww,maar om de minimale volume (tapdrempel) in combinatie met watervoordruk
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
De eerste thermostaatkranen die op de markt kwamen zorgden vooral voor problemen nl om het volgende feit. Een geiser heeft een tapdrempel. Een tapdrempel is een minimale volumestroom, bijvoorbeeld 2 liter per minuut. Dit is de drempel die de geiser doet inschakelen. Nou, wat doet een thermostaatkraan? Deze zorgt ervoor dat je een constante stroom water hebt met een vaste temperatuur. Een thermostaat kraan doet dit door de warmwater stroom te moduleren (lees: regelen) Dus hij laat er heet water bij, komt íe bij 39 graden; knijpt ie m een beetje af. Op deze manier kun je dus ONDER de tapdrempel van de geiser komen met als gevolg dat deze uitschakelt. En weer in en uit en in enz. Maarrrrrr... nogmaals als je echt voor lange tijd nooit problemen hebt gehad met deze combinatie moet dit nu ook weer kunnen.

Suc6
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
inderdaad als de thermostaat het eerst wel goed deed moet het nu ook goed gaan
vraag gaat geiser uit tijdens het tappen?
Als je de temperatuur verhoogt bv 42 gaat dan temperatuur inderdaad omhoog/heter?

wij wachten af
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
en hij kan niet stuk gaan omdat je m op de geiser laat werken,dus dat is lulkoek van gamma
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan