Combimagnetron in kast plaatsen

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Ik heb m'n keuken verbouwd en wil de combimagnetron die ik pas een jaar heb in een kast plaatsen en zo gebruiken.

600 euro uitgeven voor een inbouwcombi vind ik vrij onzinnig. Waarom die inbouwapparaten zo duur zijn weet ik al helemaal niet.

Maar goed , het gaat om een kast van 60 breed en 70 hoog onder het aanrechtblad met daar weer op de kookplaat. In de kast komt een plank waar ik het apparaat op wil zetten. Aan de zijkant links en rechts van het apparaat is er ongeveer 5 cm ruimte en aan de bovenkant kan ik tot 20 cm ruimte geven. De achterkant van de kast laat ik er af zodat de warmte daar langs kan.Ik gebruik de oven stand hoogstens 1 keer per week voor een pizza of zo.

Heeft iemand ervaring of tips voor me om
de combi zo in de kast te plaatsen?

Alvast bedankt
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Let er op dat de combimagnetron heel blijft. De behuiing hiervan zorgt er voor dat de straling binnen het apparaat blijft en voor je het weet gaat ie lekken als je niet preceis weet hoe de magnetron geplaatst is en hoe de kooicontructie in elkaar zit.

Een manier zou zijn om een opening in de keukenkast te maken van enkele milimeters groter en hier de voorkant van de combi door heen te laten steken. De spleet kan afgedicht worden met persband en afgewerkt worden met dunne latjes of fineer.

Laat de achterwand van de keukenkast er niet af maar maak hier zo hoog mogelijk een aantal grote gaten in.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Dank voor de tip. Het gaat mij meer er om of het wat betreft de warmte ok is om een "gewone" combimagnetron in de kast te gebruiken. Ik denk van wel maar misschien heeft iemand nog ervaring?
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Is geen probleem al er rondom maar een ruimte blijft, en volgens jouw gegevens is dit zo. Het meest belangrijkste zijn dat de onder- en achterkant zo'n 2cm nodig hebben, de zijkanten moet 5cm genoeg zijn hou voor de bovenkant zoveel mogelijk ruimte omdat hier alle warmte naar toe trekt. Zorg er voor dat de openingen in de achterzijde van de keukenkast zo hoog mogelijk eindigen. en dat er zo laag mogelijk bij de vloer lucht naar binnen kan.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Dank voor de tips Tnimble!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan