afzuigen lucht

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil in mijn kelder de lucht gaan afzuigen. In mijn kelder loopt een oude schoorsteen. Hier kan ik een slang doorheen trekken van diameter 125. Mijn kelder heeft een inhoud vanongeveer 10m3. Hoeveel m3 per uur moet ik af gaan zuigen. Kan ik een ventilator in de kelder plaatsen en met een slang door de schouw naar boven laten blazen? Dit zal ongeveer 7 meter zijn. Hoe zit het met mijn opvoer hoogte? Of moet ik een ventilator op zolder plaatsen? Wie o wie?????
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
typfout: mijn kelder heeft een inhoud van 20 m3
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Bij een standaard afzuigsysteem moet je in een: toilet minimaal 25m3 p/u ,
badkamer 50m3 p/u wasmachineopstelplaats 25m3 p/u afzuigen. bij de keuken moet je conform bouwbesluit 3,24 m3 per m2 vloeroppervlak van de woonkamer/ keuken afzuigen.
In jouw geval zou ik uitgaan van bv. 10m2x3,24= 32.4m3 p/u bij enkelvoudige ventilatie. Ik weet niet wat je bedoelingen van de kelder zijn. maar als je het er droger wilt hebben, dan moet je mischien wel 3 voudig ventileren
+/- 75m3. De opvoer hoogte van het kanaal kan wel meer dan 7 meter zijn.
Je moet wel zorgen dat er ergens lucht vandaan kan komen door bv een rooster in de deur of gevel.
groeten Jerre.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
dus met een toiletventilator die 2700m3/u doet haal ik mijn aantal m3 per uur. Het doel is om de luct te verversen. Het wordt nu erg vochtig erin.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
270 m3 is goed, 2700m3 is teveel

gr. Jerre
 
Thread starter Similar threads Replies Date
J 0
D 5
A 0
A 1
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan