Lekkende muurplaat van de gootsteen

  • Onderwerp starter Enid van Schagen
  • Startdatum
  • #1

Enid van Schagen

New member
Ha allen!
Zou geweldig zijn als ik dit met jullie hulp zelf kan oplossen. Kleine uitdaging: ik ben een complete leek!
Het probleem is een lekkende muurplaat (heet dat inderdaad zo?) bij de gootsteen in de badkamer. Aan de muurplaat is ook een kraantje (knop) waarmee ik deze dicht kan draaien. Daaruit komt zwart spul waarvan ik hoop dat het een vergaan leertje is dat ik gemakkelijk zelf kan vervangen - kan dat? Alleen: hoe kom ik erbij? ik heb het kraantje al een keer helemaal open gedraaid (met hoofdkraan dicht), maar kom dan niet verder. Heb ik tangen nodig? welke? wat moet ik verder nog van tevoren weten?
Zo, ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Met hartelijke groet,
Enid
 
  • #2

fazertoer

Klus expert
Muurplaat is het gedeelte dat in (of op) de muur gemonteerd zit en waar je een kraan ,e.d. indraait!

Leertje in het 'hoekstopkraantje" is niet te vervangen, goedkoper is om er een nieuwe op te zetten (zijn niet zo duur).

Waterdruk eraf.
Hoekstopkraantje met een passende sleutel eruit draaien.
Nieuw hoekstopkraantje monteren (zit vaak al verpakkingsmateriaal of rubber ring op!).
Waterdruk er weer op en klaar is Enid !
 
  • #3

Enid van Schagen

New member
Aha! en dat kraantje draai ik eraf door de sleutel op de draaiende knop te zetten en linksom te draaien? Volgens mij gaat mij dit lukken: dank u heel hartelijk!
 
  • #4

fazertoer

Klus expert
Nee, nee,, sleutel op het vierkantje of platte stukje achter het draaiknopje zetten anders draai je alsnog de boel kapot!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thread starter Similar threads Replies Date
P 0
J 6
D 1
H 0
G 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan