lekkende inloopdouche

  • #1

jgvanloo

New member
twee jaar geleden is bij mij een inloopdouche met drain geplaatst: tegels op de vloer en tegen de wand, in het midden van de badkamer een lange douchedrain. Nu is de muur in de kamer naast de douche vlak boven de vloer kliedernat. Blijkbaar loopt er water over het beton naar de andere kamer.

Sinds een week of twee onstaan er zwammen op de muur in de kamer, en sinds een kleine week komen er ook zwammen op sommige voegen in de inloopdouche.

Hoe hiermee om te gaan? Alles opnieuw laten voegen door een bedrijf? Hoeveel kost dat? of kan ik ervan uitgaan dat de voegen war nu de zwammen op ontstaan de boosdoeners zijn en die alleen vervangen?

Bedankt!
Groet
Guus
 
  • #2

Zabardast

New member
Ik denk jou leidingen zijn stuk...beter deze laten reparareren...voegen heeft weinig zin in omdat over een tijdje je zit met de zelfde prebleem... :)
 
  • #3

jgvanloo

New member
Dag Zabardast,
nee, de leidingen kunnen niet stuk zijn: ten eerste lopen daar geen leidingen, ten tweede zou er dan aanzienlijk meer water zichtbaar moeten zijn, bijvoorbeeld in de kamer eronder.

Is er een materiaal dat je tussen de tegels kunt aanbrengen voordat je gaat voegen, om het echt waterdicht te maken?

Bedankt
Guus
 
  • #4

marcel

New member
Kimband gebruikt op de naad tussen vloer en wand?????
 
  • #5

jgvanloo

New member
nee... maar alles is wel door een kitbedrijf afgekit?
 
  • #6

jgvanloo

New member
Ik las op internet over schonox gea (gronding en ea voor waterdichte afwerking tussen tegels. Iemand ervaring mee?
Dank
Guus
 
  • #7

gertlaman

New member
Wij hebben in onze badkamer gebruik gemaakt van Lugato Duschabdichtung om de tegels op een waterdichte ondergrond te leggen. Dat werkte goed en makkelijk. Gewoon twee lagen met roller opbrengen. Heb nog een emmer over (zie marktplaats...) :D
 
Thread starter Similar threads Replies Date
P 0
E 3
D 1
H 0
G 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan