Cvketel ketel slaat uit bij warm water tappen

  • #1
A

Anonymous

Guest
Als wij onze verwarming aanschakelen door de temperatuur te verhogen dan slaat de ketel normaal aan. Zodra wij echter warm water tappen (afwas, douche) dan slaat de verwarming uit en volgt een gezoom in de leiding. We krijgen dan nog wel warm water maar de verwarming slaat niet meer aan. Om dit probleem dan elke keer te verhelpen moeten we de stekker uit de cv halen en pas dan slaat de verwarming weer aan. Kent iemand dit probleem, wat is het en wat kan ik doen om dit te verhelpen?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
wat is t voor ketel? Merk type en bouwjaar..
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
betreft een vaillant 180 VCW uit 1992 (combiketel)
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
m.i. blijft de klep die switched tussen warm water en cv- water op de een of andere wijze hangen. heb met mijn Vaillant combi hetzelfde probleem gehad. een flinke tik hielp in het begin. heb klep moeten laten vervangen. gezien de leeftijd van jouw ketel zou het me niet verbazen dat het hetzelfde euvel is.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Je installateur bellen en vertellen dat je "servoventiel" vernieuwd moet worden voor een Vaillant Thermocompact. Ongeveer helf uurtje werk plus 40 euro voor het onderdeel!
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Bedankt voor jullie reacties. Het bleek inderdaad dat een switch tussen verwarming en heet water bleef hangen. Een beetje gesmeerd met fietsolie en hij loopt nu als een trein.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan