Hoge vochtigheidsgraad

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik woon in een hoekhuis en aan de kant van de poort (de vrije kant) is een hele hoge luchtvochtigheid standaard bijna 90% nu heb ik 2 meters en die aan de andere kant komt bijna nooit boven 65%. Het is een huis uit 1940 en staat redelijk scheef. Ik weet niet hoe de kale muur van binnen eruit ziet want daat zitten schrootjes tegen aan. De fundering is geheel gemetseld en het geraamte van hout.
Mijn vraag is eigenlijk hoe ik nu hiermee het beste om kan gaan? de onder de vloer kijken naar de fundering of boven de vloer kijken achter de schrootjes.

alvast bedankt..
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Kijk eerst eens onder de vloer of er water staat. Een huis op staal (zonder palen) staat op een zandplaat. Deze is altijd vochtig maar het kan zijn dat door b.v. nieuwbouw in de omgeving het grondwater stijgt of er kwel water omhoog komt. kijk ook eens of de kruipruimte ventulatie roosters nog wel open zijn. Deze worden wel eens dicht gestopt omdat men denkt dat het huis hierdoor warmer blijft.

Omdat je zegt dan er een groot verschil zit tussen de ene en de andere kant van het huis, kan dit ook doorslaand vocht zijn. Kan kan b.v. zijn dat beplanting tegen deze zijde de muur heeft aangetast, en dus 'lek' is. Dit zou in vele gevallen bij de uiteinden van de vloerbalken te zien zijn. Om het echt zeker te weten zouden de schootjes verwijderd moeten worden. Gespeciliseerde bedrijven hebben apparatuur die door een klein boorgaatje kunnen zien hoeveel vocht een muur heeft.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ok bedankt voor de tips..
 
Thread starter Similar threads Replies Date
W 2
Similar threads
slang hogedruk reiniger

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan