radson maxicom probleem

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Wijze klussers,

Ik heb een HR combiketel van het merk Radson maxicom, inmiddels overgenomen door Bosch. Vanaf het allereerste begin zijn er vage klachten geweest over de ketel. Het eerste jaar nog op kosten van het instalatiebdrijf, maar daarna kwamen de rekeningen, altijd meer dan 200 euro, op mijn naam te staan. Zelfs had ik een onderhoudscontract ad E 146,00 pj, maar ieder jaar, altijd in een koude periode in de winter, moest er een monteur komen om een reperatie te verrichten. Klachten: verdeelklep defect, pomp defect, ventilator defect en allemaal met als gevolg dat er geen warm water leverbaar was en de verwarming koud bleef of niet meer te stoppen was. Heeft iemand van jullie ook dergelijke ervaringen met dit type ketel en is er iets structureels aan de ketel te doen, zodat de monteur een jaartje weg kan blijven?

vast bedankt vanuit een huis met alleen koud water
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Ben servicemonteur en hebben ongeveer 15 Maxicom's hangen, kan niet zeggen dat het een slechte of probleemketel is. De onderdelen die jij defect hebt gehad komen allemaal van een ander fabrikaat; ventilator van EBM, pomp van Grundfoss 3 wegklep denk ik van Erie. Dus denk dat je een zg. maandagochtend ketel hebt. Wel gevoelig zijn de NTC's in deze toestellen maar ik zou me er niet druk om maken!
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Je zou eens een schriftelijke klacht neer kunnen leggen bij zowel de leverancier als de fabrikant van de ketel waarin je aangeeft dat je er vanuit gaat dat de ketel moet functioneren waar hij voor bedoeld is. Als dat niets uithaalt kan je het proberen via b.v. Tros (Radar) of Vara (kassa), wil wel eens helpen.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Fiesta: weet zeker dat dit niets uithaalt Alle apparaten kunnen stuk gaan. Als je er veel pech mee hebt is dit een samenloop van omstandigheden. ALs een toestelfabrikant hier ook maar eenmaal op in zou gaan zouden ze de helft van hun klantenkring tegemoet moeten komen
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
alles kan stuk gaan
pomp ,ventilator en klepmoter
belangrijk is echter wel dat bij deze ketel belasting en co2 goed zijn afgesteld.en jaarlijks wordt gecontroleerd.
verder vindt ik het redelijke ketels met inderdaad dat ntc gevoelig zijn.
ps 146 euro per jaar contract dit is ws inclusief arbeidsloon en service behalve de onderdelen?hele jaar door?
dan vindt ik 200 euro voor klepmoter of pompje niet echt reeel
mvgroet
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Ook ik heb een Radson ketel, een VR-28R en met vele problemen! Inmiddels heb ik honderden euro's verspijkerd en het installatiebedrijf heeft mij geadviseerd nu maar een goede ketel aan te schaffen, gelet op de reparaties die nog moeten plaatsvinden. Mijn advies: eruit met dat ding! En schrijf een brief naar Bosch/Radson. Lees ook eens: www.arconell.nl/gevaarlijkecvketels/overheid.html
Daar wordt je niet vrolijk van.
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
Hallo, Ik reageer op de klachten over de HR combiketel van Radsom Maxicom.OOk wij hebben diverse problemen: 7 jaar oud. klachten: vervanging afvoerpijp boven vanwege lekken.ventilator defect, gasblok defect, enz Nu blijkt dat er door de vervanging van de afvoer en het gasblok geen meetpunt voor CO2 meer is. OOk is is de ruimte waarin het gasblok zit niet meer luchtdicht. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
  • #8
A

Anonymous

Guest
Vandaag kwam ik er achter dat de ventilator stuk was. De ketel (Maxicom)is vijf jaar oud en dit is het eerste mankement. Het valt me dus alleszins mee, al moet ik zeggen dat ik de rekening nog niet heb gezien. Ik heb vroeger zelf bij een installatiebedrijf gewerkt en ik weet dan ook dat alle merken stuk kunnen gaan, zelfs de veelgeprezen Nefit Fasto.
 
  • #9
A

Anonymous

Guest
hoi dhr/mevr Damhof ,

ik heb ook een radson maicom, op zich een prima ketel. maar sinds vandaag stopt ie ermee met als foutcode C6 in het display.
Ik vermoed dat bij mij ook de ventilator defect is, maar kan dit uit de beschrijving niet halen. Kunt u me vertellen welke foutcode u in het display had toen de ventilator vervangen moest worden?
BVD Erik
 
  • #10
A

Anonymous

Guest
Hallo Erik,
Vandaag hield mijn ketel, een Maxicom-E van bijna 5 jaar oud, er ook mee op. Eerst code C1 (ventilator toerental te laag) daarna code C6 (bereikt start toerental niet). Ook mijn 3 van mijn buren hebben dit gehad waarna de ventilator vervangen moest worden. Dit allemaal vrij snel achter elkaar... Overigens code C4 is: Toerental blijft >600 (ruststand controle), dit heb ik echter niet meegemaakt.
Succes, Jeroen
 
  • #11

Ralf

Administrator
Forumleiding
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.460
Berichten
8.962
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan