aanleg wcd

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo, ik wil een wcd aanleggen in de meterkast. Voordat ik de frontplaat van de groepenkast afhaal: Kan ik de bedrading eenvoudig (bij)monteren op een bestaande groep?
Simon
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Ja, dat kan, tenminste als je niet te veel vermogen vraagt en er verder geen een vaatwasser o.i.d. op dezelfde groep zit. Let je wel op je veiligheid en maak je de boel spanningsvrij?!

Groeten, Hein
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hallo samen,
Nu begrijp ik het niet helemaal. De groepenkast spanningvrij maken? Dat kan toch alleen door de hoofdzekering er uit te draaien? Maar die zit in een verzegelde kast. Dus ook hier geldt als je niet weet hoe het moet kan je er beter niet zelf aan beginnen.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Als je van de groep waarbij je de WCD wilt plaatsen, de zekering eruit draait of de Stotz/automaatje uitzet kun je aan de juiste kant(!) hiervan veilig werken. Voordat je begint altijd even met de spanningsmeter checken of de spanning daar waar je gaat werken er echt af is!
Mocht je nu toch met je handen te dicht bij nog onder spanning staande delen komen, zet dan de hoofdschakelaar uit. Deze bevindt zich tussen de hoofdzekeringen en je groepen. Dit zal waarschijnlijk de vraag van "cfe" ook beantwoorden. Er is weinig moeilijks aan.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Bedankt alle drie voor jullie reaktie.
Ze zijn duidelijk: 't Kan, maar pas op!
Dat is niet aan dovemansoren gezegd.
Voorlopig wacht ik er nog even mee, misschien is een andere oplossing mogelijk. Minder elegant maar iets veiliger. Nogmaals dank!
Simon
 
Thread starter Similar threads Replies Date
E 1
Similar threads
combinatie wcd

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan