badkamer renoveren

  • #1

mboone

New member
Verbouwing van de badkamer gaat volgens mij niet goed
Niet alleen de tegels zijn eraf ook het cement. (1 tot 2 cm) bouwsteen is nu zichtbaar
De tegels waren tot hoogte van 180 de bovenste 60 cm was niet betegeld en daar zit de muur/het cement nog op.
Het had kunnen zijn dat het cement onder de tegel los zou kunnen zitten, maar erboven zit het cement/muur ook gewoon vast. En alle tegels zaten ook gewoon vast er is er geeneen ooit vanaf gekomen.
Nu willde ze hun stucadoor laten komen kosten voor ons van 500 euro voor ong 8mrt2.
Ons bevreemd het ook nog dat er op afgehaalde tegels geen cement zit. Op een rijtje van 20 cm een ander tegelskleur/soort wel. Ik heb de tegels bewaard en ik heb foto's van de oude bestaande en de gestripte badkamer nu.
Volgens ons hadden de tegels er zo af gehaald kunnen worden zonder dat al het cement van de muur is? Dus die 500 euro extra kosten voor ons was niet nodig geweest
de uitvoerder geeft nu als antwoord;dat de tegels op dotspecie is gemetseld, maar nogmaals de tegels zijn schoon aan de achterkant.

Heeft iemand hier verstand van en wat moeten we doen?
 
  • #2

tiho

Klus expert
waar gehakt wordt vallen spaanders :roll:

Misschien zijn de muren ook niet recht, dus moeten deze rechtgestuukt. 500 euro voor 8 m2 is wel dik aan de prijs moet ik zeggen. Dit is allen een klussite en u klust geloof ik niet?
 
  • #3

johan81

New member
dat kan idd wel zijn,want dan is er met weinig cement gewerkt en dan hebje als eindresultaat dat de tegels zo goed als helemaal schoon van de muur af kunnen komen.en dat ze niet zo van de muur vallen wordt meestal wel gewoonal door het voegsel ook vastgehouden,tegels vallen niet zomaar naar beneden als er niet ik geboord of gehakt wordt.

en de stucadoor heeft wel een aardig prijsje voor gemaakt,licht eraan hoeveel werk en gips erop is gegaan hoor ? maar dan toch is het wel goed betaald!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan