beschadigde tegel vervangen.

  • #1

Miesje

New member
Mijn zoon heeft enkele weken geleden een nieuwe tegelvloer gelegd.
Omdat de overgang van de nieuw te leggen tegels naar het parket (keuken ligt in hoek huiskamer) gelijk moest zijn natuurlijk, heeft hij op de nog liggende oude tegels die onder het parket lagen en die niet waterpas lagen een stel goedkope tegels gelijmd en nadien daarop de uiteindelijk nieuwe tegels gelijmd en met een strip tussen tegels en parket mooie overgang gekregen.

Nu is helaas ,helaas op een pas gelegde en gevoegde tegel iets hards
gevallen en een putje en bijbehorende scheuren in de tegel gekomen.
Nu durft hij deze er eigenlijk niet uit te halen omdat hij bang is dat de onderliggende gelijmde tegel en de naastliggende ondertegels misschien ook kapot zulen gaan. Dezelfde hoektegel eruithalen misschien en dan de kapotte daar neerleggen en de hoektegel op de plaats van de kapotte?

Even voor de goede orde: de eerste tegellaag om vloer op hoogte te krijgen is een rechthoekige en de uiteindelijke nieuwe tegels die erop gelijmd zijn is 45,5 cm x 45,5 cm. Het zijn grijs/zwart gemeleerde tegels.
We kunnen nog evtl. enkele bijbestellen maar niet uit hetzelfde lot(partij).

Wat kunnen we doen? En hoe kan ik de kapotte tegel evtl. herstellen zodat je het niet te goed ziet, want hij ligt wel goed vast gelukkig.
wel heb ik van iem. gehoord dat er een soort tegelstopverf bestaat. Waar te koop?
Sorry voor het lange verhaal en bij voorbaat dank voor de tips.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan