betonnen regenput repareren

  • #1
A

Anonymous

Guest
ik heb een betonnen regenput met een inhoud van 10 000 liter die gebruikt wordt (beter werd) voor toiletspoeling, tuin, wasmachine, bad, douche, ... De regenput zit er al een dertiental jaar, eigenlijk hebben we reeds geruime jaren last van roestvorming, zodat het water niet echt meer bruikbaar was. Na een recente kuisbeurt stel ik vast dat er in de put zelf roestvorming aanwezig is en zeld de veroorzaak is van de roestkleuring van het regenwater. Misschien zelfs van betonrot, wellicht door de niet echt goede kwaliteit van het beton gebruikt bij de fabricatie van de regenput. Ik zou die regnput wel willen gebruiken maar heeft dit nog zin ?

Daarom volgende vragen :
1/ kan ik nu nog eventueel de aannemer aansprakelijk stellen ?
2/ hoe kan ik zelf die regenput nog bruikbaar maken, voor een haalbare prijs en voor redelijke termijn ?

Hartelijk dank bij voorbaat voor uw reactie,
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Je zou inderdaad de aannemer hiervoor aansprakelijk kunnen stellen, maar dit wordt getouw trek omdat de aannemer deze beton regenput niet heeft gemaakt, deze werd kant en klaar geleverd.

Het volgende kun je doen, om de regenput weer bruikbaar te maken.
Polyester matten met een 2 komponenten hars.
Strijk de hars op de beton en plaats hier de polystervezel tegen, van boven naar beneden (verticaal)totdat de hele put is voorzien van 1 laag.

De tweede laag breng je aan op dezelfde manier maar nu van beneden naar boven in horizontale stand.
Derde laag weer als de eerste manier en vierde laag als de tweede manier.
Nadat de polyester vezel is aangebracht en de vier lagen erop zitten neem je een coating die ook hiervoor bestemd is en breng je deze in 2 a drie lagen aan, de coating is om alle poriën en kiertjes waterdicht te maken.
De verwerking van dit produkt is van 15 tot 25 graden te verwerken.
Alles moet droog zijn en mag niet nat worden.

suc6
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan