combiketel probleem

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Voor CV en warmwater gebruiken we de VCW-242 E combiketel van vaillant. In de badkamer hebben we een thermostaat kraan in combinatie met een douchekop en baduitloop.
Dit functioneerde altijd goed, op dit moment gebeurd het regelmatig dat met douchen het water kortstondig koud wordt. Omdat ik de thermostaat kraan niet vertrouwde is deze al vervangen, helaas geen beter resultaat. Het lijkt of dat als ik meer water afneem het probleem minder is. Heeft iemand een idee?
Vuilfilters in de kranen en CV zijn al schoongemaakt(waren ook niet vuil)
Alvast bedankt voor een reactie
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Het warm water aftap heeft voorang op de cv dat is in iedere ketel zo . dus ik denk dat er iets met je eletronika mis is ..
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
klusser72, weet je uberhaput waar je over praat??

Bij warm water tappen de kraan helemaal open en met koude kraan de temperatuur regelen.
-Draai de warmwaterkraan (verste tappunt) helemaal open, en ga naar het toestel. Het toestel is nu in bedrijf. Voel aan de warmwaterleiding onder het toestel de temperatuur en houd deze vast. Gaat het toestel uit tijdens het tappen, of blijft het toestel branden maar varieert de temperatuur.
ALs je dit eerst doet help ik je daarna verder. Roy
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Roy, bedankt voor je reactie.
Ik heb gedaan wat je vroeg, de temperatuur blijft bij het maximaal tappen vanaf een ander punt constant ca. 60 graden (in het water gemeten met een thermokoppel.) Ook blijft de ketel in bedrijf. Bij het tappen vanaf de mengkraan (Grohe) op 38 graden en maximale afname (niet op de groene stand), gaat de ketel uit en wordt de warmwaterleiding bij de cv koud. Vervolgens gaat hij vanzelf weer aan en na een 10 tal seconden weer uit.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Zoals je zelf uit je eigen verhlaa kunt concluderen zit het probleem in je thermostaatkraan. Haal deze van de muur en controleer de S-koppeling en muurplaat op verstopping. Ook deze zeefjes in de achterkant van je kraan even verwijderen, schoonmaken en de daarachter geplaatste keerklepjes op werking controleren.
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Om je eerlijk te zeggen roykejanssen
ben ik geen cv monteur maar internet ondernemer . maar onze cv deed het zelfde en toen bleek dat het warm water gedeelte geen voorrang kreeg op de cv en dit moest volgens de monteur wel ..bij ons was het een knipperlicht die de tap dan de cv dan de tap voorrrang gaf .. na het vernieuwe van iets van de elektronika was het probleem weg en hebben we weer continue warm water als we het vragen..
en brand de cv lekker warm .

oja mijn duitst is wel beter dan dat van jouw überhaupt schrijf je namelijk zo !! hahaha
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
Alle hulp is welkom, bij deze ketel kun je voor de "zomer"periode het cv deel uitschakelen. Hierdoor is altijd het warmwater de voorkeur, helaas gaf dit ook geen verbetering.
De ketel heeft 8 jaar zonder problemen en met uitgevoerd preventief onderhoud gefunctioneerd.
 
  • #8
A

Anonymous

Guest
ik zou dan net zoals bij ons even een cv monteur laten komen wij waren voor € 150 geholpen incl. het onderdeel..

deze mensen zijn een paar minuutjes bezig en hebben 9 van de 10 keer het probleem zo verholpen ..
ik zou wel een erkend bedrijf laten komen en niets zo'n bij klussser..
 
  • #9
A

Anonymous

Guest
Wij hadden het zelfde probleem.
wat is waarschijnlijk de oplossing....
in de ketel zit een soort heveltje, wat een microswitch aanstuurd. Dit heveltje, kan lam of uitgelubberd zijn. De kosten zijn niet echt schokkend. succes ermee. bij ons heeft het perfect geholpen. Lekker warm water!!
johan
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan