Convector is gaan lekken

  • #1
A

Anonymous

Guest
Wij hebben sinds kort een convector geplaatst welke helaas door een simpel foutje is gaan lekken (teflon ipv hennep gebruikt). De lekkage is minimaal (1 kopje per 2 dagen) Nu hebben wij tevens een nieuwe HR laten plaatsen met een nieuw expansievat ik verlies in een week tijd echter bijna 2 BAR aan druk. Kan dit door alleen de lekkende convector komen, of moet ik zoeken naar een andere lekkage ?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Dit kan komen door het lekken van de convector.
Druk is nl. iets heel anders als een hoeveelheid water.
Zeker als de installatie weinig water inhoud heeft is er maar weinig nodig om de druk te laten dalen.
Houdt er ook rekening mee dat de aanwijzing van de mano- (=druk)meter, maar een indicatie is.
Klein adviesje.....(laat) je convector repareren. Kleine moeite, niet al te duur en geloof me....het scheelt je een hoop ellende later.
Suc6
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
altijd lek laten repareren. overigens is teflon niet verkeerd.
wat je druk betreft, kijk ook eens naar je expansievat, als met een beetje waterverlies de druk zo sterk fluctueert, dan kan dit kapot zijn. is overigens ook te controleren door de druk in koude toestand te vergelijken met die in warme staat. scheelt dit meer dan 0,2 bar, dan is je vat lek. kun je ook nog controleren door afwisselend op de boven- en de onderzijde het vat te kloppen. het geluid van het met water gevulde deel klinkt anders dan het met stikstof gevulde deel.
Succes.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
M 1
J 1
W 1
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan