CV bijverwarmen

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Mijn CV draait op aardgas en daar kan ik ook niet van af. Maar omdat hier vaak een aggregaat draait, wil ik op een of andere manier de stroom van het aggregaat benutten om de CV te verwarmen (bijverwarmen). Zelf dacht ik aan een verwarmingselement in de designradiator te draaien en de circulatiepomp constant te laten draaien. Het warme water in de designradiator zou dan door het hele systeem gaan en daardoor ook de andere kamers verwarmen.
Is dat een mogelijkheid of weet iemand een betere oplossing.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
dit gaat niet, het element heeft niet voldoende vermogen om d massa water te verwarmen tot een temperatuur waarbij je radiatoren voldoende warmte af gaan geven. Je zou wel een kleine Wamrte Kracht Centrale kunnen bouwen als je handig bent. ALs de aggregraat watergekoeld is zou je het koelwater kunnen gebruiken om je cv water op te warmen dmv een platenwisselaar. Met de warmte van het uitlaatgas kun je dit nog naverwarmen dmv een RVS uitlaat die je door een vaatje met cv water pompt. Klinkt eigenlijk wel iets dat ik zou kunnen gaan doen.... Suc6
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Bedankt voor je bericht Royke.
Maar nog even dit, je kan verwarmingselementen tot wel 2500 Watt kopen, daar moet je toch makkelijk het water in de Designradiator en in het systeem heet mee kunnen maken.
Wat moet ik mij voorstellen van een kleine warmtekracht centrale?
Bij de aggregaat kan ik niets anders doen dan stroom afnemen.
Een platenwisselaar of warmtewisselaar heb ik ook aan gedacht, maar volgens mij is het beter om het water direkt te verwarmen, (door middel van het warmteelement in de radiator).
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
2500 wat is niets. Denk maar aan je water koker, Goeveel minuten doet 1 liter water er over? Dus hoelang een tig keer zoveel? Je CV ketel heeft een vermogen van zo'n 25,000 tot 40,000 watt.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Mocht ik zo'n element voor een redelijke prijs kunnen kopen, dan ga ik het toch proberen.
Verder wacht ik nog op iemand die wel met een oplossing komt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan