Daalderop Close-in keuken boiler aansluiten

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Ik heb een Daalderop Close-in keuken boiler gekocht van een half jaar oud, maar er zit geen installatieschema meer bij.
Nu zit er op de koudwater aansluiting (blauw)van de boiler een flexibele slang met een kraantje en een trechtertje en de warm water aansluiting (rood) heeft alleen een flexibele slang.
Wie heeft voor mij een installatieschema hoe e.e.a. aangesloten moet worden op de keukenkraan/koudwaterleiding/warmwaterleiding?
Uiteraard is een verwijzing naar een site op internet ook welkom.

Met vriendelijke groet,
Cellentano
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Het kraantje met trechtertje is je inlaatcombinatie. Deze moet ertussen om te voorkomen dat er water uit je boiler terug kan stromen in de waterleding en dat bij het opwarmen water wordt geloosd bij een overdruk van 8 bar. DUS: De inlaatcombinatie sluit je aan op de koudwaterleiding dmv bijv ergens een t-stuk te plaatsen en de 'rode' kant met flezibele slag gaat naar je warmwatertappunt. S6
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Bedankt,ik wist nl. niet waar die inlaatcombinatie voor diende en dacht juist dat het aan de heet water kant van de boiler zou moeten i.v.m. uitzetten. Maar jou verhaal maakt alles weer duidelijk.
Thanks
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Ik heb zo'n zelfde boiler die ik wil plaatsen alleen mijn water toevoer zit lager dan de afvoer.

Mijn vraag is heb ik dat trechtertje nodig of zou ik deze ook rechtstreeks op de afvoer aan kunnen sluiten? Zodat het water vanzelf iets omhoog wordt geduwd, het verschil is maar enkele centimeters.
 
  • #5

raytevree

New member
Ik heb het overdrukventiel en de trechter er ook niet op aangesloten.
Merk wel dat het begin van me koudwaterleiding door overdruk een beetje warm wordt, maar werkt verder perfect.
Kan je alleen niet zeggen of het gevolgen heeft, maar bij mij doet hij het verder 500% zonder problemen .....

:D
 
  • #6

marcel

New member
Dat is gewoon wachten tot je boiler is opgeblazen
Dacht je, dat een inlaatcombinatie er voor niets tussenzat....

Als je koudwatertoevoer wordt opgewarmd, heb je waarschijnlijk al eens de keerklep uit je watermeter gehaald (vanwege waterslag?)
 
  • #7

raytevree

New member
Nee.... zal best wel een reden hebben.
Ik heb hem 2de hands gekocht en die klep zat er niet bij en kon toen ook geen installatie schema vinden.
Las het later pas op internet....

Dus jou advies..., toch maar ff 1 gaan kopen dan .. ? :lol:
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan