defecte badkamerverlichting

  • #1

roel

New member
L.s.,

het volgende probleem wil ik graag oplossen:
-onze badkamerlamp (halogeen, geschikt voor vochtige ruimtes) heeft het na een half jaar begeven. Het armatuur en de lampjes zijn niet defect, blijkt na demontage en montage van een fitting met peer. Zowel de halogeenlamp (half jaar) als later de peer (1 minuut) deden het, begonnen te flikkeren en vielen vervolgens uit.

-Achtergrond: de kabel die uit de muur komt heb ik met 0,4 m. verlengd via een kabel (gamma/binnenelektra) en plastic koppelstukje. Vervolgens direct aangesloten op kroonsteen in het armatuur.

-Vraag: waar kan dit probleem aan liggen, bekabeling (geen aarde aangesloten), schakelaar defect, anders? En wat is de volgorde van aanpak om het op te lossen?

bedankt!
Roel van den Brand
 
  • #2

young_one

New member
12 V of 230 V halogeen? Trafo en/of dimmer voorgeschakeld?
 
  • #3

roel

New member
hoi,

het is een 230 V halogeen, er zit volgens mij geen (grote) trafo tussen, wel een dimmer (kan dat..?),

nu zit er een fitting/ peer op de draad, die na korte tijd ook uitviel

groet
 
  • #4

young_one

New member
Jammer dat je 't geprobeerd hebt met een gewone gloeilamp (?). Dat heeft je waarschijnlijk de dimmer gekost. Nu moet je zowel de dimmer als de halogeenlamp vervangen
 
  • #5

roel

New member
We hebben de lamp gedemonteerd. Nu zit er een gewone fitting op, zonder het armatuur (een peer past natuurlijk niet in een halogeenarmatuur). Vraag is nog even wat nu het probleem is....en de oplossing,

groet
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan