Deur kozijn plaatsen

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb een meranti deur kozijn gekocht. Dit deur kozijn moet een bestaand duer kozijn vervangen. Ik heb het oude kozijn reeds weg gehaald. Wat ik niet weet is hoe het nieuw deur kozijn het beste bevestigd moet worden. Kan iemand mij helpen.

Gisela
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Gisela,

Zorg ervoor dat het nieuwe kozijn in de twee hoeken van boven d.m.v een panlat verbonden zijn met de langszijde, en onderaan links en rechts de langszijde met elkaar verbonden zijn i.v.m. kromtrekken.

Voor het plaatsen dien je het kozijn wat tegen de muur komt te behandelen met hout menie, om verrotting tegen te gaan.

Plaats het nieuw kozijn en richt het uit
(waterpas)plaatsen.

Neem de dikte van het kozijn, bijv: 5cm
en de diepte van de verankering ook bijv: 5cm.

Boor in het kozijn de gaten waar de bevestigings schroeven moeten komen, en teken aan in de muur, ga over op een steenboor en boor het gat van 5cm in de muur. Als het steenboor dit haalt anders dien je te merken en het kozijn weer weg te nemen.

Nu kun je het beste slagpluggen halen met verzonken schroef, zodat deze in het hout wordt verzonken en niet uitsteekt. Zo'n 6 stuks vanboven, midden,en onderaan. Wanneer het kozijn vast staat zal er of zullen er wel kieren zijn ontstaan, spuit deze af met pur (vloeibare schuim) en wacht tot deze geheel is uitgehard en uitgewerkt is. Neem dan de verbindings latten weg en kun je de deur gaan inhangen.

Veel succes,

Willy Wortel
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
zorg er wel voor dat op de plekken waar de schroeven komen te zitten dat de ruimte tussen het kozijn en de muur opgevuld is met vulhout...anders trek je je kozijn krom.
Van te voren uittekenen waar je schanieren komen en daar geen schroeven plaatsen.... anders kom je ze weer tegen bij het afhangen van de deur
suc6
 
Thread starter Similar threads Replies Date
L 0
J 0
S 2
A 3
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan