Draagbalken plat dak

  • #1
A

Anonymous

Guest
Op dit moment zit er tussen mijn keuken en garage een dragende muur waarop de balken van het platte dak rusten. Ik wil binnenkort de keuken iets vergroten, door van de garage 1 meter weg te pakken.

Het liefst wil ik geen ijzeren balk plaatsen waarop de balken van het platte dak dan op rusten. Is het mogelijk om de huidige balken van de keuken te verlengen naar de nieuwe muur ?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
de dragende muur is er niet voor niets. Wat draat de muur is het alleen voor de balken van een plat dak van keuken en garage of is er een verdieping. Als dat laatste zo is dan zou ik er niet aan beginnen. Is het beide een plat dak met alleen bitumen en geen grint als bedekking, dan zou je de volgende stap kunnen overwegen; wat zijn de maten van de balken breedte maar vooral hoogte is van belang. het gaat maar om een meter dus als je de verlenging er kops tegen aan doet en aan beide kanten "spalkt" met 15mm. mplx voorboren en aan iedere balk minstens 2 bouten van M15 een graad of 5 laten knikken omdat de balken onderling verschuiven, krijg je na de hand een vlak dak.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan