hevelrenovatie

  • #1
A

Anonymous

Guest
in de voorhevel van mijn woning zit er een scheur die vertrekt vanuit het midden van mijn benedenraam naar boven toe, over een lengte van een 2 tal meter.Waarschijnlijk heeft de houten latei van het benedenraam het begeven onder de trillingen van het zwaar vervoer in onze straat! De muren zijn zo'n 35cm dik, zonder spouw. Er is nu een hoogteverschil van 1.5cm thv de scheur, ik heb wel de indruk dat het niet meer verder zet sinds geruime tijd...De scheur loopt bovendien door de volledige dikte van de muur! Gezien de authentieke hevelstenen, zal er zo min mogelijk dienen te worden beschadigd van buitenuit!Ik schrik niet terug van de karwei op zich, maar hoorde bij het informeren een aantal zeer uiteenlopende manieren van aanpak, vandaar dat ik graag jullie advies ook nog eens inwin om zo tot de meest courante manier van werken te komen met het beste resultaat.Maak mij gerust ook nog eens attent waar ik in het bijzonder aandacht moet aan geven.
Alvast mijn oprechte dank.
Peterproject
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hallo Peter,

Het klinkt een beetje raar dat er alleen een scheur is ontstaan boven het raam !
Weet je zeker dat de scheur aan de onderzijde van het raam niet doorloopt ?
1.5cm is behoorlijk veel als dit alleen boven het raam te zien is, ergens moet die 1.5 cm toch vandaan komen.
Wat voor een houten latei zit er boven het raam ?
Ik wat voor een tijdbestek is de scheur ontstaan ?

Laat even iets weten, dan kunnen we meedenken !

Tjeerd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan