Intergas VR , Wel verwarming, maar lauw badwater

  • #1

Rene

New member
Mijn combiketel hangt beneden. Beneden in de keuken heb ik wel constant warm water maar boven in de badkamer heb ik eerst even warm water maar daarna wordt het lauw. Als ik boven de badkraan aanzet zie je op de ketel de temp.meter teruglopen naar 30-40 graden.
Voorheen was het water boven wel altijd warm dus ligt het mijns inziens niet aan de lengte van de leidingen. (al heb ik er weinig verstand van)
Ondertussen is het expansievat vervangen en een nieuwe thermostatische badkraan. Binnenkort komt de (erkende) loodgieter weer kijken maar ik denk dat hij ook met zijn handen in het haar zit.
Wil kan mij helpen ? Alvast bedankt
 
  • #2

marcel

New member
Test: draai de inlaatcombinatie dicht (zit in de koudwatervoeding naar de ketel) en draai de warme knop van de wastafelkraan vol open.
Blijft er na een minuut nog gewoon (koud) water uit deze kraan stromen, dan heb je last van bijmenging koud water via een kraan.
Vermoedelijk door een thermostatische douche- of bad-mengkraan.
 
  • #3

Rene

New member
Bedankt, zelf kan ik dit niet, maar as woesndag komt de loodgieter en dan zal ik dit aan hem voorleggen. Ik ben benieuwd
 
  • #4

Rene

New member
Nou, de loodgieter weet het ook niet, hij heeft alles nagekeken, nog eens een nieuwe thermostatische kraan geplaatst maar kan niets geks vinden.
Hij heeft gevraagd of de fabrikant langs kan komen om te kijken.
In ieder geval bedankt voor je antwoord, en als er nog iemand is die ook nog iets weet dan hoor ik het graag.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan