Isoleren woningscheidingsmuur onder schuindak

  • #1

peter2008

New member
Ik heb veel topics over dit onderwerp gelezen, maar ben mijn vraag niet tegengekomen.
Wij wonen in een 2 o 1 kap woning, gebouwd eind jaren 80
Ik wil graag in een slaapkamer, die niet wordt gebruikt, gebruiken voor muziek en de muur naar de buren toe beter isoleren. Er is vind ik best veel geluidoverdracht als er met luide stem wordt gesproken en ik zou het prettig vinden als mijn buren van mijn muziek niet hoeven mee te genieten, in ieder geval minder, door de isolatie aan te brengen.
Het is een spouwmuur(verankerd denk ik, want contactgeluid komt ook best veel voor) met pleisterwerk.
De kamer heeft een schuine kant van het dak dus een gedeelte van isolatie komt tegen dakbeschot
Ik dacht aan een regelwerk van isofix(bouwmarkt) op de muur te verlijmen met tegellijm met isofix platen daartussen geklemd en daaroverheen gipsplaten en dat afwerken met kit en plamuren en behangen,
Het dakbeschot is van een soort geperst hout, het dak is wel geisoleerd, onder de dakpannen lijkt nl. een soort opgespoten purschuim(?) te zitten, een dampdichte folie onder de dakpannen heb ik niet kunnen ontdekken.
Er hebben zich nooit vochtproblemen in huis voorgedaan.
Mijn vraag is nu: kan dit problemen opleveren in de constructie ? ik doel mn op vocht/condens, omdat 1 kant van de isolatie tegen de schuine kant vh dakbeschot grenst ter dikte van de isolatie(ong 5cm)
 
Thread starter Similar threads Replies Date
U 0
E 0
G 0
M 0
S 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan