kalkzandsteen muur

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb gehoord dat als je in een nieuwbouwhuis met kalkzandsteen muren gaat stukadoren, dat je zeker kunt zijn van scheuren. Is dit waar en hebben mensen hier ervaringen mee en alternatieven?

mvg
Barbera
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Dit klopt, althans dat hebben wij ook te horen gekregen, Wij hebben nu gekozen voor kalkzandsteen lijmelementen voor de dragende muren en voor poriso snelbouwstenen als niet dragende binnenmuren.
Bij de kalkzandsteen lijmelementen bestaat er alsnog een kans op scheuren.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hoi Barbera,

Inderdaad, ik heb voor 11 jaar geleden ook zelf nieuw gebouwd. Wij hebben toen ook alles met
kalkzandsteenblokken gemetseld.En nu zijn er ook zelfs delen stucwerk wat los is getrokken.Dit betreft een wand in de badkamer,hier kwam ik laatst achter,omdat ik een plug in het tegelwerk moest boren.Andere muren van de badkamer zijn met andere materialen gemetseld en die zitten allemaal wel goed vast.Wij gaan dit jaar weer nieuw bouwen, maar dit keer niet meer met kalkzandsteen maar met een gebakken snelbouwstenen.

Groetjes Cor.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Klopt inderaad, ale typen kalkzandsteen hebben hier in enige tot grote mate last van. Ook een van de redenen dat deze type meteriaal niet overal toegepast ag worden omdat de levensduur van een bouwwerk erg kort is. Gebakken ongeperste handvorm klei en leem stenen zijn het meest duurzame op natuursteen na.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan